Motoszybowiec 650g,jakiej mocy bezszczotka?

czyli to co w kopterach a nie jest związane bezpośrednio z FC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
damikss
Posty: 94
Rejestracja: sobota 21 wrz 2013, 20:54
Lokalizacja: Żory

Motoszybowiec 650g,jakiej mocy bezszczotka?

Post autor: damikss »

Witam Panów

Jako żółtodziób potrzebuje porady to się gubię

A wiec tak

Do nauki latania latam sobie motoszybowcem TW-742-2

Obecnie ma on silnik szczotkowy Graupner speed 400 7.2V zasilany 9.6V.Smiglo6x3

Planuje na sezon zmienić ten silnik na bezszczotke .Zasilana pakietem li pol 11.1V 2200mAh

Samolocik ma masę 650 g

Teraz pytanie

Jakiej mocy silnik i ile kV będzie wystarczający żeby bo uciągnąć.

W przyszłości chciałbym założyć mu podwozie wiec dobrze aby silnik byl w stanie go ruszyć z ziemi a kolach.

Na początku wydawało mi sie ze 160 W wystarczy ale z tego co widze w specyfikacjach podobnych motoszybowców wciskają tam dużo potężniejsze silniki.

Wiec który z tych by był najlepszy(ile W będzie wystarczający)

(warunek:musi byc montowany przed wrega.

http://abc-rc.pl/EMP-C2830-850KV

czy

http://abc-rc.pl/EMP-C2830-1300KV
czy

http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1900KV
czy

http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1350KV


Generalnie czy lepiej brać z większa ilością kV i duza moca czy mala kV i moca tez duza.

Na prędkości mi nie zależy.
Chyba ze to za słabe i brać coś innego?
Awatar użytkownika
Boro09
Posty: 181
Rejestracja: poniedziałek 06 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Boro09 »

Hmmm...
Ciekawie się składa ponieważ ja też miałem też kiedyś motoszybowca o podobnych parametrach ;-)
Zacznę od akumulatorów, ja miałem pakiet 2s2p a to dla tego ponieważ wydajność prądowa moich li-ion była bardzo mała i dopiero taka konfiguracja była okej, czy wiesz mniej więcej ile C z tego pakietu możesz wydusić i czy dadzą radę przy nowym napędzie?

Jako, że jest to motoszybowiec to lepiej brać silnik o mniejszym kv, a przez to zakładasz większe śmigło ponieważ masz większy moment obrotowy (przy danych obrotach względem silnika o większym kv) a i śmigło ma większą sprawność (bo większe i mniejsze obroty).

Aktualnie mam motoszybowiec astra od topmodel i mam w nim silnik dualskay 2834ca-7 1250kv z śmigłem składanym 11x6 i powiem Ci tyle, że jest to rakieta. Pionowe wznoszenie około 1min i jesteśmy na 600m (mierzone GPSem).
Silnik ten ma 260W w szczycie wg. mnie jest to z bardzo dużym zapasem mocy dla tej wagi modelu (pakiet lipol 1.5Ah 3s).

Wg. mnie bierz ten silnik z 1300kv do tego śmigło składane 11x6 i będzie okej przy założeniu odpowiedniej wydajności prądowej Twojego pakietu.


Btw. ciekawe, że sinik o 1350kv i mniejszej wielkości stojanie ma większą moc niż ten o 1300kv o większym stojanie...
Pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
JaNoT
Posty: 340
Rejestracja: wtorek 30 sie 2011, 13:49
Lokalizacja: Żory

Post autor: JaNoT »

Ja posiadam taki modelik
Obrazek
chyba ten sam,wymieniłem silnik na taki klik zasilany pakietem 2200mah 3s.
Czas lotu jaki udało mi sie uzyskać to 40min.Silnik zamontowany w środku tak jak oryginał,troche było przy tym roboty ale wartało :-D .
Gdybyś był ciekawy jak lata to możesz podjechać i się przekonać bo widze że mieszkamy po sąsiedzku ;-) .

Pozdrawiam
Futaba 6j,Turnigy 9x,eleres,AV 200mw 5,8,tri,KFC v2,OSD,Hexa,H-quad,skrzydełka,naza v2,fox 800
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karol93
Posty: 276
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Karol93 »

http://cyber-fly.pl/pl/p/EMAX-GT221512/1885 - ja latam z takim silnikiem w Parkmasterze. generalnie śmiganie w pionie to nie problem. Regulator 25A.
Widze, że i trochę osób z Żor jest :). Zawsze miałem wrażenie, że w okolicy mało kto się modelarstwem zajmuje.... myliłem się :).
Pozdrawiam Karol
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Boro09 pisze:Wg. mnie bierz ten silnik z 1300kv do tego śmigło składane 11x6 i będzie okej przy założeniu odpowiedniej wydajności prądowej Twojego pakietu.
Ten silnik przy tym śmigle to tylko dużo dymu wypuści :lol:
Silniczek 2830 800kV + śmigło składane 11x4 i będziesz miał model pionowego startu :lol: Ew. 2830 1000kV + śmigło składane 9x5
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
Boro09
Posty: 181
Rejestracja: poniedziałek 06 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Boro09 »

Nigdy nie miałem do czynienia z silnikami EMP więc może ślepo wierząc danymi producenta porównywałem do tego co mam względem kv, rozmiaru silnika i śmigła. U mnie przy tym śmigle i przy tym pakiecie którym napisem silnik jest letni a lotu mam ~45min ;-)
Pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
damikss
Posty: 94
Rejestracja: sobota 21 wrz 2013, 20:54
Lokalizacja: Żory

Post autor: damikss »

Pakiet
to takie cos


http://abc-rc.pl/Tiger-2200mAh-25C-3S


Czyli generalnie im mniej kV tym lepiej i do tego duże śmigło?


Meteor mam pytanko przy tym silniku EMP 2830/850kVw tabelce producent zaleca smigla 11X5.5,
9X6,
10X4.




Czy to przedział smiglel od do czy chodzi o to ze zalecane sa tyle te 3 rodzaje śmigieł?

A propo smigieł bral bym wszytko z abc rc .
Akurat tan nie maja śmigieł i łopat składanych 11x4 ani 11x5.5.
jakie śmigło składane było by najlepsze i do tego pakietu(3S) i silnika z ich stronki?
przyjmijmy silnik
EMP 2830/850kV
?>



ps.Na tych niebieskich silnikach SilverBlue nic nie pisze o montażu przed wręga dlatego nie brałem ich pod uwagę.
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Szukaj coś w granicach 1200 KW i śmigło 9' 10' pod 3s

A "podobno" jest tak ,czym mniejsze KV tym mniejsze śmigło, ALE! Czym mniejsze kv i większe napięcie, tym mniejsze śmigło :)... Tak by można do usranej śmierci :P
Trutututu nici z drutu.
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Producent podaje śmigła dla pakietów 2-3S, dla 2S śmigło jest odpowiednio większe. Tu chyba producent coś pokopał :lol: bo przy tak niskich obrotach śmigło 9x6 będzie nieefektownie działać. Na Twoim miejscu wziął bym ten silnik - http://abc-rc.pl/p/168/2538/-silnik-c28 ... yczne.html i do tego łopatki:http://cyber-fly.pl/pl/p/LOPATKI-Graupn ... P-10x6/848 (Wcześniej podawałem inny rozmiar bo nie przestawiłem pakietu i drivecalc kłamał :lol:) Do tego musisz dokupić jakiś kołpak do łopatek składanych.
pozdrawiam
Marcin
Artu

Post autor: Artu »

Łopatki 10x6 są również dostępne w ABC-RC i nawet nieco taniej :-P
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Faktycznie, nie trafiłem na nie :P
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
damikss
Posty: 94
Rejestracja: sobota 21 wrz 2013, 20:54
Lokalizacja: Żory

Post autor: damikss »

Panowie a czy ten silnik podany przez was

http://abc-rc.pl/p/168/25...lektryczne.html

Da sie zamontować przed wręga?

Czy wal jest wyciągany i możne wystawać zarówno z przodu i z tyl?

W opisie nic takiego nie ma a w silnikach EMP (choc wygldaja identycznie )jest zapis ze można przed i za wręga.
Ostatnio zmieniony piątek 15 lis 2013, 21:29 przez damikss, łącznie zmieniany 1 raz.
Artu

Post autor: Artu »

Da się i przed, i za wręgą... ja bym montował za, jeśli się zmieści.
Nie ma sensu "doważać" modelu na dziób, bo mogą być problemy z wyważeniem...
Awatar użytkownika
damikss
Posty: 94
Rejestracja: sobota 21 wrz 2013, 20:54
Lokalizacja: Żory

Post autor: damikss »

Czyli tak samo jak silniki Emp tylko akurat w tych niebieskich nie zaznaczyli tego ze wal można przekładać na przód lub na tył?Dobrze to rozumiem?
Awatar użytkownika
Boro09
Posty: 181
Rejestracja: poniedziałek 06 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Boro09 »

Szukaj coś w granicach 1200 KW i śmigło 9' 10' pod 3s
hehe jak to Rurek napisał zmień dilera albo bierz pół xD
1200kw
Nie no żarcik ;-)
A "podobno" jest tak ,czym mniejsze KV tym mniejsze śmigło, ALE! Czym mniejsze kv i większe napięcie, tym mniejsze śmigło :)... Tak by można do usranej śmierci :P
Hmmm... czym mniejsze kv tym większe śmigło bo moment jest większy (przy tym samym napięciu). Więc czym większe kv tym mniejsze śmigło bo moment jest mniejszy, a obroty większe i moc ta sama choć pewnie straty większe.
Oj kiedyś się na przewijało tych silników...
Pozdrawiam Marcin
ODPOWIEDZ