Motoszybowiec 650g,jakiej mocy bezszczotka?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Motoszybowiec 650g,jakiej mocy bezszczotka?
Witam Panów
Jako żółtodziób potrzebuje porady to się gubię
A wiec tak
Do nauki latania latam sobie motoszybowcem TW-742-2
Obecnie ma on silnik szczotkowy Graupner speed 400 7.2V zasilany 9.6V.Smiglo6x3
Planuje na sezon zmienić ten silnik na bezszczotke .Zasilana pakietem li pol 11.1V 2200mAh
Samolocik ma masę 650 g
Teraz pytanie
Jakiej mocy silnik i ile kV będzie wystarczający żeby bo uciągnąć.
W przyszłości chciałbym założyć mu podwozie wiec dobrze aby silnik byl w stanie go ruszyć z ziemi a kolach.
Na początku wydawało mi sie ze 160 W wystarczy ale z tego co widze w specyfikacjach podobnych motoszybowców wciskają tam dużo potężniejsze silniki.
Wiec który z tych by był najlepszy(ile W będzie wystarczający)
(warunek:musi byc montowany przed wrega.
http://abc-rc.pl/EMP-C2830-850KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2830-1300KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1900KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1350KV
Generalnie czy lepiej brać z większa ilością kV i duza moca czy mala kV i moca tez duza.
Na prędkości mi nie zależy.
Chyba ze to za słabe i brać coś innego?
Jako żółtodziób potrzebuje porady to się gubię
A wiec tak
Do nauki latania latam sobie motoszybowcem TW-742-2
Obecnie ma on silnik szczotkowy Graupner speed 400 7.2V zasilany 9.6V.Smiglo6x3
Planuje na sezon zmienić ten silnik na bezszczotke .Zasilana pakietem li pol 11.1V 2200mAh
Samolocik ma masę 650 g
Teraz pytanie
Jakiej mocy silnik i ile kV będzie wystarczający żeby bo uciągnąć.
W przyszłości chciałbym założyć mu podwozie wiec dobrze aby silnik byl w stanie go ruszyć z ziemi a kolach.
Na początku wydawało mi sie ze 160 W wystarczy ale z tego co widze w specyfikacjach podobnych motoszybowców wciskają tam dużo potężniejsze silniki.
Wiec który z tych by był najlepszy(ile W będzie wystarczający)
(warunek:musi byc montowany przed wrega.
http://abc-rc.pl/EMP-C2830-850KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2830-1300KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1900KV
czy
http://abc-rc.pl/EMP-C2826-1350KV
Generalnie czy lepiej brać z większa ilością kV i duza moca czy mala kV i moca tez duza.
Na prędkości mi nie zależy.
Chyba ze to za słabe i brać coś innego?
Hmmm...
Ciekawie się składa ponieważ ja też miałem też kiedyś motoszybowca o podobnych parametrach
Zacznę od akumulatorów, ja miałem pakiet 2s2p a to dla tego ponieważ wydajność prądowa moich li-ion była bardzo mała i dopiero taka konfiguracja była okej, czy wiesz mniej więcej ile C z tego pakietu możesz wydusić i czy dadzą radę przy nowym napędzie?
Jako, że jest to motoszybowiec to lepiej brać silnik o mniejszym kv, a przez to zakładasz większe śmigło ponieważ masz większy moment obrotowy (przy danych obrotach względem silnika o większym kv) a i śmigło ma większą sprawność (bo większe i mniejsze obroty).
Aktualnie mam motoszybowiec astra od topmodel i mam w nim silnik dualskay 2834ca-7 1250kv z śmigłem składanym 11x6 i powiem Ci tyle, że jest to rakieta. Pionowe wznoszenie około 1min i jesteśmy na 600m (mierzone GPSem).
Silnik ten ma 260W w szczycie wg. mnie jest to z bardzo dużym zapasem mocy dla tej wagi modelu (pakiet lipol 1.5Ah 3s).
Wg. mnie bierz ten silnik z 1300kv do tego śmigło składane 11x6 i będzie okej przy założeniu odpowiedniej wydajności prądowej Twojego pakietu.
Btw. ciekawe, że sinik o 1350kv i mniejszej wielkości stojanie ma większą moc niż ten o 1300kv o większym stojanie...
Ciekawie się składa ponieważ ja też miałem też kiedyś motoszybowca o podobnych parametrach
Zacznę od akumulatorów, ja miałem pakiet 2s2p a to dla tego ponieważ wydajność prądowa moich li-ion była bardzo mała i dopiero taka konfiguracja była okej, czy wiesz mniej więcej ile C z tego pakietu możesz wydusić i czy dadzą radę przy nowym napędzie?
Jako, że jest to motoszybowiec to lepiej brać silnik o mniejszym kv, a przez to zakładasz większe śmigło ponieważ masz większy moment obrotowy (przy danych obrotach względem silnika o większym kv) a i śmigło ma większą sprawność (bo większe i mniejsze obroty).
Aktualnie mam motoszybowiec astra od topmodel i mam w nim silnik dualskay 2834ca-7 1250kv z śmigłem składanym 11x6 i powiem Ci tyle, że jest to rakieta. Pionowe wznoszenie około 1min i jesteśmy na 600m (mierzone GPSem).
Silnik ten ma 260W w szczycie wg. mnie jest to z bardzo dużym zapasem mocy dla tej wagi modelu (pakiet lipol 1.5Ah 3s).
Wg. mnie bierz ten silnik z 1300kv do tego śmigło składane 11x6 i będzie okej przy założeniu odpowiedniej wydajności prądowej Twojego pakietu.
Btw. ciekawe, że sinik o 1350kv i mniejszej wielkości stojanie ma większą moc niż ten o 1300kv o większym stojanie...
Pozdrawiam Marcin
Ja posiadam taki modelik
chyba ten sam,wymieniłem silnik na taki klik zasilany pakietem 2200mah 3s.
Czas lotu jaki udało mi sie uzyskać to 40min.Silnik zamontowany w środku tak jak oryginał,troche było przy tym roboty ale wartało .
Gdybyś był ciekawy jak lata to możesz podjechać i się przekonać bo widze że mieszkamy po sąsiedzku .
Pozdrawiam
chyba ten sam,wymieniłem silnik na taki klik zasilany pakietem 2200mah 3s.
Czas lotu jaki udało mi sie uzyskać to 40min.Silnik zamontowany w środku tak jak oryginał,troche było przy tym roboty ale wartało .
Gdybyś był ciekawy jak lata to możesz podjechać i się przekonać bo widze że mieszkamy po sąsiedzku .
Pozdrawiam
Futaba 6j,Turnigy 9x,eleres,AV 200mw 5,8,tri,KFC v2,OSD,Hexa,H-quad,skrzydełka,naza v2,fox 800
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://cyber-fly.pl/pl/p/EMAX-GT221512/1885 - ja latam z takim silnikiem w Parkmasterze. generalnie śmiganie w pionie to nie problem. Regulator 25A.
Widze, że i trochę osób z Żor jest :). Zawsze miałem wrażenie, że w okolicy mało kto się modelarstwem zajmuje.... myliłem się :).
Widze, że i trochę osób z Żor jest :). Zawsze miałem wrażenie, że w okolicy mało kto się modelarstwem zajmuje.... myliłem się :).
Pozdrawiam Karol
Ten silnik przy tym śmigle to tylko dużo dymu wypuściBoro09 pisze:Wg. mnie bierz ten silnik z 1300kv do tego śmigło składane 11x6 i będzie okej przy założeniu odpowiedniej wydajności prądowej Twojego pakietu.
Silniczek 2830 800kV + śmigło składane 11x4 i będziesz miał model pionowego startu Ew. 2830 1000kV + śmigło składane 9x5
pozdrawiam
Marcin
Marcin
Pakiet
to takie cos
http://abc-rc.pl/Tiger-2200mAh-25C-3S
Czyli generalnie im mniej kV tym lepiej i do tego duże śmigło?
Meteor mam pytanko przy tym silniku EMP 2830/850kVw tabelce producent zaleca smigla 11X5.5,
9X6,
10X4.
Czy to przedział smiglel od do czy chodzi o to ze zalecane sa tyle te 3 rodzaje śmigieł?
A propo smigieł bral bym wszytko z abc rc .
Akurat tan nie maja śmigieł i łopat składanych 11x4 ani 11x5.5.
jakie śmigło składane było by najlepsze i do tego pakietu(3S) i silnika z ich stronki?
przyjmijmy silnik
EMP 2830/850kV
?>
ps.Na tych niebieskich silnikach SilverBlue nic nie pisze o montażu przed wręga dlatego nie brałem ich pod uwagę.
to takie cos
http://abc-rc.pl/Tiger-2200mAh-25C-3S
Czyli generalnie im mniej kV tym lepiej i do tego duże śmigło?
Meteor mam pytanko przy tym silniku EMP 2830/850kVw tabelce producent zaleca smigla 11X5.5,
9X6,
10X4.
Czy to przedział smiglel od do czy chodzi o to ze zalecane sa tyle te 3 rodzaje śmigieł?
A propo smigieł bral bym wszytko z abc rc .
Akurat tan nie maja śmigieł i łopat składanych 11x4 ani 11x5.5.
jakie śmigło składane było by najlepsze i do tego pakietu(3S) i silnika z ich stronki?
przyjmijmy silnik
EMP 2830/850kV
?>
ps.Na tych niebieskich silnikach SilverBlue nic nie pisze o montażu przed wręga dlatego nie brałem ich pod uwagę.
Producent podaje śmigła dla pakietów 2-3S, dla 2S śmigło jest odpowiednio większe. Tu chyba producent coś pokopał bo przy tak niskich obrotach śmigło 9x6 będzie nieefektownie działać. Na Twoim miejscu wziął bym ten silnik - http://abc-rc.pl/p/168/2538/-silnik-c28 ... yczne.html i do tego łopatki:http://cyber-fly.pl/pl/p/LOPATKI-Graupn ... P-10x6/848 (Wcześniej podawałem inny rozmiar bo nie przestawiłem pakietu i drivecalc kłamał ) Do tego musisz dokupić jakiś kołpak do łopatek składanych.
pozdrawiam
Marcin
Marcin
Panowie a czy ten silnik podany przez was
http://abc-rc.pl/p/168/25...lektryczne.html
Da sie zamontować przed wręga?
Czy wal jest wyciągany i możne wystawać zarówno z przodu i z tyl?
W opisie nic takiego nie ma a w silnikach EMP (choc wygldaja identycznie )jest zapis ze można przed i za wręga.
http://abc-rc.pl/p/168/25...lektryczne.html
Da sie zamontować przed wręga?
Czy wal jest wyciągany i możne wystawać zarówno z przodu i z tyl?
W opisie nic takiego nie ma a w silnikach EMP (choc wygldaja identycznie )jest zapis ze można przed i za wręga.
Ostatnio zmieniony piątek 15 lis 2013, 21:29 przez damikss, łącznie zmieniany 1 raz.
hehe jak to Rurek napisał zmień dilera albo bierz pół xDSzukaj coś w granicach 1200 KW i śmigło 9' 10' pod 3s
1200kw
Nie no żarcik
Hmmm... czym mniejsze kv tym większe śmigło bo moment jest większy (przy tym samym napięciu). Więc czym większe kv tym mniejsze śmigło bo moment jest mniejszy, a obroty większe i moc ta sama choć pewnie straty większe.A "podobno" jest tak ,czym mniejsze KV tym mniejsze śmigło, ALE! Czym mniejsze kv i większe napięcie, tym mniejsze śmigło :)... Tak by można do usranej śmierci :P
Oj kiedyś się na przewijało tych silników...
Pozdrawiam Marcin