Quad - długolot
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Quad - długolot
Witajcie,
Inspirując się pogonią na Rcgroups za kopterami latającymi +45min zbudowałem ramę która ma być przede wszystkim bardzo lekka i sztywna. Ze względu na największą efektywność padło na quada z śmigłami 17” i silnikami Rctimer 5010-14 360kv.
Sama rama zbudowana jest z obejm 12mm które można kupić pod tym linkiem:
PITLAB PitLab to Polski producent i sklep, więc zmieniłem link do krajowej wersji sklepu Piotra - Artu
Rurki węglowe o średnicy 12x10mm i długości 1metr każda, połączyłem w miejscu skrzyżowania czterema obejmami i połączyłem je śrubami M3 x 35mm i nakrętkami samo kontrującymi.
Wcześniej otwory montażowe w obejmach musiałem rozwiercić wiertłem o średnicy 3mm.
Oryginalne otwory mają średnicę 2,5mm.
Kompletny uchwyt waży 17gram.
Wyfrezowałem półki pod silniki i wykorzystałem po dwie obejmy i śróby M2,5 x 20mm z nakrętkami samo kontrującymi.
Tych obejm już nie rozwiercałem, wykorzystałem oryginalne otwory.
Kompletna półka pod silnik waży jedynie 11gram.
Po złożeniu i zamontowaniu na ramię wygląda to tak:
Rozstaw otworów pod mocowanie silnika to 16-19mm
Cała masa ramy z obejmami, śrubami, półkami itp wyszła 165gram.
Konstrukcja jest bardzo sztywna wystarczająco odporna na skręcanie i zginanie ramion.
Myślę że jest to dobra podstawa do budowy bardzo lekkich i długo latających kopterów.
Co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony czwartek 24 paź 2013, 11:04 przez aidan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wiem że silniki i śmigła wcale nie muszą pracować w tej samej płaszczyźnie żeby kopter latał, ale nie jestem pewien czy taki układ silników i śmigieł [2 wyżej 2 niżej] nie będzie Ci tworzył jakichś strat w napędzie.
W bardzo dużym uproszczeniu w takim układzie 2 wyższe silniki będą mocniej ciągnęły, a dwa niższe słabiej, bardziej skupiając się na ustabilizowaniu platformy, ale duża szansa że się mylę.
W bardzo dużym uproszczeniu w takim układzie 2 wyższe silniki będą mocniej ciągnęły, a dwa niższe słabiej, bardziej skupiając się na ustabilizowaniu platformy, ale duża szansa że się mylę.
Podczas budowy #coptera miałem 4 silniki na jednym poziomie i kolejne 4 na drugim. oto przykład:tomly pisze:Nie będzie problemu z różnicą poziomów?
Magiczna trytka czyni cuda :DJak rozwiążesz przestrzeń bagażową, tzn. gdzie pójdą wszystkie graty.
A poważnie to pewnie na sam początek coś w tym stylu:
Potrafią jeszcze Gopro 3 na gimbalu BLDC zamontować do takiej platformy, generalnie jest fajna zabawa z tym :D
ja bym wywalił w cholerę te mocowania silników i zrobił to tak: http://rcexplorer.se/projects/2012/01/the-carbon-y6-2/
wyjdzie jeszcze lżej, można wkleić płytkę węglowa 2mm zamiast takiego plastiku.
wyjdzie jeszcze lżej, można wkleić płytkę węglowa 2mm zamiast takiego plastiku.
zrealizowałeś coś o czym marzę od dawna, do tego http://www.hurt.com.pl/akumulator-18650 ... 11457.html
Finwing Penguin/FPV Raptor/V120D03/GeniusCP
PhoenixRC/RealFlightG5/Reflex/AeroFly
FSX/DCS/TakeOn/WorldOfWarplanes/WarThunder
PhoenixRC/RealFlightG5/Reflex/AeroFly
FSX/DCS/TakeOn/WorldOfWarplanes/WarThunder
Jednorazówka, trochę "czarnej" i precyzyjnej roboty przy tym ale dobre to Panie :)ECO400 pisze:ja bym wywalił w cholerę te mocowania silników i zrobił to tak: http://rcexplorer.se/proj...he-carbon-y6-2/
Aby użyć te akumulatory, to przede wszystkim na lipolach musisz osiągnąć wynik +45min.in4fan pisze:zrealizowałeś coś o czym marzę od dawna, do tego http://www.hurt.com.pl/ak...0pd,p11457.html
Są bardzo fajne ale mają mały prąd rozładowania.
-
- Posty: 663
- Rejestracja: wtorek 04 paź 2011, 17:32
- Lokalizacja: Kraków
Treść usunięta przez autora.
Ostatnio zmieniony niedziela 26 sty 2014, 01:44 przez krzysiek3d, łącznie zmieniany 1 raz.
"Twoja racja, mój święty spokój. Szkoda nerwów na walkę z wiatrakami."
Z własnej decyzji, "czytacz forumowy".
Pozdrawiam
Z własnej decyzji, "czytacz forumowy".
Pozdrawiam