Dedalus: Autopilot nie dla nas ;-)
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Dedalus nie ma pojęcia na których kanałach odbiornika w danym systemie RC są ustawione lotki (a w takim Taranisie to w ogóle mogą być gdzie się komu podoba), więc trzeba to kabelkiem (przy równoległym) albo w managerze (CPPM/SBUS) ustawić.
Uwagi do dokumentacji przyjmuję z pokorą i obiecuję braki uzupełnić.
Uwagi do dokumentacji przyjmuję z pokorą i obiecuję braki uzupełnić.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Połatałem troszkę Funjetem ultra z Dedalusem i:
1) bezwzględnie trzeba wprowadzić funkcję zakresu (siły) stabilizacji podłużnej i poprzecznej w funkcji prędkości modelu. Przy locie nawet ze średnią prędkością szybko wpada w oscylacje ,a przy zmniejszeniu siły stabilizacji nie radzi sobie ze startem i lądowaniem ( zwłaszcza z bocznym wiatrem)
2) trzeba zastanowić się również nada możliwością zdalnego wprowadzania zmian czułości, lub funkcji EXPO przynajmniej w fazie testów.
3) potrzebna stabilizacja steru kierunku do większych modeli .
4) W trybie STAB bardzo trudno zakręcić pomimo ustawienia ograniczenia przechyłu do 30 stopni.
5) Potrzebny tryb ACRO do stabilizacji wykonywanych figur akrobacyjnych np: pętla, beczka , zawis na wektorze ciągu itp. (w końcu ma to być autopilot nie dla nas)
6) Zbyszku rozważ tryb HOLD?- pilot steruje prędkością kątową w poszczególnych płaszczyznach ,a nie wielkością wychyleń sterów (ma to ogromne znaczenie przy wykonywaniu precyzyjnych figur w silnym porywistym wietrze)
pozdrawiam Piotr
1) bezwzględnie trzeba wprowadzić funkcję zakresu (siły) stabilizacji podłużnej i poprzecznej w funkcji prędkości modelu. Przy locie nawet ze średnią prędkością szybko wpada w oscylacje ,a przy zmniejszeniu siły stabilizacji nie radzi sobie ze startem i lądowaniem ( zwłaszcza z bocznym wiatrem)
2) trzeba zastanowić się również nada możliwością zdalnego wprowadzania zmian czułości, lub funkcji EXPO przynajmniej w fazie testów.
3) potrzebna stabilizacja steru kierunku do większych modeli .
4) W trybie STAB bardzo trudno zakręcić pomimo ustawienia ograniczenia przechyłu do 30 stopni.
5) Potrzebny tryb ACRO do stabilizacji wykonywanych figur akrobacyjnych np: pętla, beczka , zawis na wektorze ciągu itp. (w końcu ma to być autopilot nie dla nas)
6) Zbyszku rozważ tryb HOLD?- pilot steruje prędkością kątową w poszczególnych płaszczyznach ,a nie wielkością wychyleń sterów (ma to ogromne znaczenie przy wykonywaniu precyzyjnych figur w silnym porywistym wietrze)
pozdrawiam Piotr
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Fajna funkcja, również do dużego AP.piotr pisze:1) bezwzględnie trzeba wprowadzić funkcję zakresu (siły) stabilizacji podłużnej i poprzecznej w funkcji prędkości modelu.
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Ekhem, Piotrze, wszystkie Twoje postulaty spełnia konkurencja, czyli autopilot eLeReS
Punkt 1 jest robiony nie w funkcji prędkości, a w funkcji ustawionego gazu (przepustnicy).
Dodatkowo stabilizacja w trybie ACRO jest też uzależniona od kąta pochylenia modelu, a więc przy zawisie na śmigle działa mocniej niż przy locie poziomym.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=19771
Punkt 1 jest robiony nie w funkcji prędkości, a w funkcji ustawionego gazu (przepustnicy).
Dodatkowo stabilizacja w trybie ACRO jest też uzależniona od kąta pochylenia modelu, a więc przy zawisie na śmigle działa mocniej niż przy locie poziomym.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=19771
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
MIŚ. elersa już kupiłem .
funkcja siły stabilizacji musi jednak być powiązana z prędkością modelu -najlepiej względem powietrza ,ale wiadomo rurki się zatykają więc może być GPS. Zwłoka w rozpędzaniu modelu o masie 20kg napędzanego turbiną trwa wieki.
funkcja siły stabilizacji musi jednak być powiązana z prędkością modelu -najlepiej względem powietrza ,ale wiadomo rurki się zatykają więc może być GPS. Zwłoka w rozpędzaniu modelu o masie 20kg napędzanego turbiną trwa wieki.
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Co do siły stabilizacji w funkcji (czegoś tam: czy gazu, czy prędkości) mam przekonanie, że to nie jest najlepsze z możliwych rozwiązań, choć oczywiście jakoś tam zadziała.
Najlepsze rozwiązanie jakie widziałem, to wykrywane przez ustrojstwo przesterowanie i w związku z tym zmniejszanie siły stabilizacji.
Też uważam że przydała by się w dużym AP.
No i postulat 5ty czyli STABILIZACJA ACRO (na samych żyrkach bez poziomowania) też by nie zaszkodziła.
Najlepsze rozwiązanie jakie widziałem, to wykrywane przez ustrojstwo przesterowanie i w związku z tym zmniejszanie siły stabilizacji.
Też uważam że przydała by się w dużym AP.
No i postulat 5ty czyli STABILIZACJA ACRO (na samych żyrkach bez poziomowania) też by nie zaszkodziła.
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Dzięki Piotrze za uwagi.
Ustawialne ograniczenie przechyłu jest tylko dla trybu AUTO. Tu potrzeba byłoby zwiększyć wewnętrzny limit przechyłu dla STAB.
Ustawialne ograniczenie przechyłu jest tylko dla trybu AUTO. Tu potrzeba byłoby zwiększyć wewnętrzny limit przechyłu dla STAB.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Ważne są też wartości procentowe siły stabilizacji lotki:dla małych prędkości wynoszą 90% (start lądowanie) dla średnich 30% , a dla pełnej nie próbowałem z obawy że konstrukcja nie wytrzyma (bardzo szybkie oscylacje). Dla wysokości widoczny drobny ruch(pompowanie) ale nastawy stałe około 90%. Nie wiem czy można dorobić algorytm wygaszania oscylacji tak ,żeby w szybkich zmianach prędkości reagował poprawnie we wszystkich przedziałach , czy nie prościej powiązać wprost z prędkości odczytanej z GPS. Potrzebna też stabilizacja kierunku.
Pozdrawiam Piotr
EDIT . przycisk UP na klawiaturze zmniejsza wartości nastaw i odwrotnie.
Pozdrawiam Piotr
EDIT . przycisk UP na klawiaturze zmniejsza wartości nastaw i odwrotnie.
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Dla szybkiego modelu GPS jest OK, prędkość wiatru będzie stosunkowo niedużo wnosić.
Ale dla wolniejszych to może być problem.
Powiązanie z gazem jest możliwe, ale wtedy trzeba wprowadzić dwa parametry "bezwładność" lub czas rozpędzania się modelu, oraz proporcję siły stabilizacji dla min/max (bo nie da się tego estymować na podstawie samej prędkości)
Ale dla wolniejszych to może być problem.
Powiązanie z gazem jest możliwe, ale wtedy trzeba wprowadzić dwa parametry "bezwładność" lub czas rozpędzania się modelu, oraz proporcję siły stabilizacji dla min/max (bo nie da się tego estymować na podstawie samej prędkości)
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
ja oby rozwiązań widzę tylko "problemy":
- GPS - lecę pod wiatr, nieco silniejszy, i z wiatrem mam słabszą stabilizację niż pod wiatr
- poziom gazu - to już w ogóle kiszka, rozpędzamy model z małej prędkości czyli gaz na max i jakoś "bezwładność" opóźni drastyczne zdjęcie stabilizacji, po czym na full prędkości zdejmujemy gaz na min, i na bank drgawki się pojawią po wzmocnieniu stabilizacji po uwzględnieniu "bezwładności".
Jestem przekonany, że wykrywanie "drgawek" jest stosunkowo proste i najskuteczniejsze.
- GPS - lecę pod wiatr, nieco silniejszy, i z wiatrem mam słabszą stabilizację niż pod wiatr
- poziom gazu - to już w ogóle kiszka, rozpędzamy model z małej prędkości czyli gaz na max i jakoś "bezwładność" opóźni drastyczne zdjęcie stabilizacji, po czym na full prędkości zdejmujemy gaz na min, i na bank drgawki się pojawią po wzmocnieniu stabilizacji po uwzględnieniu "bezwładności".
Jestem przekonany, że wykrywanie "drgawek" jest stosunkowo proste i najskuteczniejsze.
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Jety latają w przedziale prędkości 60do 400 km/h wykrycie "drgawek" może jest proste , ale jak gwałtownie zmniejszymy prędkość to trzeba je wywołać. Może proces (tryb )uczenia się?
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Dwa lata mnie nie było na forum. Temat ucichł, bo projekt dopracowany i każdy go zna, czy umarł śmiercią naturalną?
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
To pierwsze System cały czas jest w sprzedaży i jest jak najbardziej wspierany.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot nie dla nas ;-)
Miło mi poinformować, że ruszyła realizacja trybu Acro i kompensacji stabilizacji na podstawie prędkości modelu.
Zainteresowanych testami proszę o informację.
Zainteresowanych testami proszę o informację.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107