przecież napisał jaki pakiet, marki nie pamięta, ładowarka shark a więc nie byle co....xcichyx pisze:Ja pierdziu... tylko współczuć. Możesz napisać co to był za pakiet i ładowarka? Zbyt droga to była lekcja...
Po raz kolejny uwaga z lipolami !
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
zasadniczo to może zrób próbe. auto z pootwieranymi drzwiami, pali sie kilka, max kilkanascie minut. niezaleznie od tego czy pada deszcz. pozamykane drzwi to troche inna sprawa, ale to też nie ten przypadek. z resztą j/w kolega pisał.pierwsze co musisz zrobic jak pali ci sie fura to poszukac nowej pieluchy a nie pstrykać fotki komorka.IvanM pisze:I tutaj się zasadniczo ty mylisz. Samochód pali się nawet dwie godziny.dmz pisze:. samochod pali sie w 5 minut.
Panowie, dobre lipole obecnie nie zapalają sie z błahego powodu - poddawane są rygorystycznym testom w ciężkich warunkach.
Zamawiam od jakiegos czasu lipole przemysłowe (nie dedykowane do modeli) w troche wyższej cenie niż przeciętne z hobbyking - ale nie zaporowej ze względu na jakość i potrzebne parametry. Dostałem do nich kartę charakterystyki mającą kilkanaście stron z testami takimi jak:
-testy ciśnieniowe
-testy temperaturowe od -40 do +75 stopni
-testy odporności na wibracje
-testy przyspieszenia do 150g
-testy zwarcia na sztywno (!), dalej nie ma ognia, jest tylko wysoka temperatura ogniwa i zmiana kształtu
-testy upadku ogniw z wysokości
-testy miażdżenia ogniw masą 10kg z wysokości 1m, jest temperatura nie ma ognia
-testy przeładowania dwukrotnego (!) czyli do pakietu np. 2000mAh wbito 4000mAh, dalej nie ma ognia.
Jest także kilka ciekawych właściwości jak np. temperatura samozapłonu 130 st. C.
Czyli wbrew pozorom trzeba się mocno postarać żeby dobry lipol się zapalił. Oczywiście testy powtarzane były na nowych ogniwach jak i na takich po 100 cyklach.
Najgorsze jest:
-awaria ładowarki która nie zatrzyma ładowania a my zostawimy całość na kilkukrotnie dłuższy okres niż potrzeba, ewentualnie pomyłka programów ładowania.
-uszkodzenie obudowy ogniwa której nie zauważymy - i ładowanie w takim stanie.
-mało prawdopodobne ale przegrzanie ogniwa, ciężko przypadkiem przekroczyć te 130 stopni.
Także należy uważać ale bez przesady w żadną stronę, lipole to nie latające bomby.
Zamawiam od jakiegos czasu lipole przemysłowe (nie dedykowane do modeli) w troche wyższej cenie niż przeciętne z hobbyking - ale nie zaporowej ze względu na jakość i potrzebne parametry. Dostałem do nich kartę charakterystyki mającą kilkanaście stron z testami takimi jak:
-testy ciśnieniowe
-testy temperaturowe od -40 do +75 stopni
-testy odporności na wibracje
-testy przyspieszenia do 150g
-testy zwarcia na sztywno (!), dalej nie ma ognia, jest tylko wysoka temperatura ogniwa i zmiana kształtu
-testy upadku ogniw z wysokości
-testy miażdżenia ogniw masą 10kg z wysokości 1m, jest temperatura nie ma ognia
-testy przeładowania dwukrotnego (!) czyli do pakietu np. 2000mAh wbito 4000mAh, dalej nie ma ognia.
Jest także kilka ciekawych właściwości jak np. temperatura samozapłonu 130 st. C.
Czyli wbrew pozorom trzeba się mocno postarać żeby dobry lipol się zapalił. Oczywiście testy powtarzane były na nowych ogniwach jak i na takich po 100 cyklach.
Najgorsze jest:
-awaria ładowarki która nie zatrzyma ładowania a my zostawimy całość na kilkukrotnie dłuższy okres niż potrzeba, ewentualnie pomyłka programów ładowania.
-uszkodzenie obudowy ogniwa której nie zauważymy - i ładowanie w takim stanie.
-mało prawdopodobne ale przegrzanie ogniwa, ciężko przypadkiem przekroczyć te 130 stopni.
Także należy uważać ale bez przesady w żadną stronę, lipole to nie latające bomby.
Każdy ma swoje 6 minut
chyba nie doczytał i myśli że chcecie te co się ładnie paliły razem z autem :)Grzechu pisze:możesz rozwinąć?waszka pisze:...michal_e, Grzechu - pirotechnicy ? czy moze macie dobrze ubezpieczone samochody ?
PS
absolutnie się nie nabijam i szczerze współczuję straty właścicielowi auta.
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
michal_e pisze:a można prosić o link do tych lipoli
Hehe nie tak prosto je dostać Dobre ogniwa na prawdę, wiadomo jak się przeciąży to też za długo nie pociągną - ale mają dużo większą gęstość energii i trwałość.Grzechu pisze:Przyłączam się do prośby o źródło/nazwę pakietów
Nie. Ja miałem dwa pakiety kokamy i wcale zadowolony nie byłem.Nie chodzi czasami o kokamy?
Każdy ma swoje 6 minut
Jeżeli akuratnie uszczypliwość pomaga ci w poprawie samopoczucia...Ja-Jacek pisze:Ciekaw jestek czy kolega poszedł by po aparat co by zrobić fotki na forum gdy plonie mu auto?Auto miało standardowe oc -czyli nie obejmujące głupoty!Dwie godziny to pala się samochody na podkarpaciu!!!!!
Tutaj wspomniany kilka razy test dla czasopisma Elektroflug.
I kilka faktów: zanim pakiet się zapalił wynosiło średnie napięcie 11V na celę!!! W pakiety 2200mAh wpakowano prawie 5000mAh. Zatem zapalić sprawny i nieuszkodzony pakiet przy ładowaniu nie jest aż takie proste i rezerwa jest spora.