Multiwii by MIS AIRPLANE
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
pewnie tak jest bo silnik 2000kv śmigło 8x7 i troche drży - ale MW na na rzepie myślałem że sobie poradzi, muszę spróbować jeszcze wyważyć napęd,
a jakieś silniejsze filtry na ACC ?
a jakieś silniejsze filtry na ACC ?
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
wibracji sie pozbyłem i dobrze nie jest,
zapakuje narazie do skrzydła CC3D - zobaczymy czy da rade,
MWC wyślę w odpowiednie miejsce, może MIŚ będziesz miał kiedyś czas zerknąć
zapakuje narazie do skrzydła CC3D - zobaczymy czy da rade,
MWC wyślę w odpowiednie miejsce, może MIŚ będziesz miał kiedyś czas zerknąć
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Dzis zauwazylem dziwna rzezcz: w FW 2.27 jak tylko zmieniam w config.h z quadx na airplane (bez zmiany innych parametrow), to mam bledy I2C... zmieniam spowrotem na QUADX i znow jest komunikacja OK. ktos ma pomysly czemu tak sie dzieje/jak z tym walczyc?
Uzywam tlyko MPU6050 (GPS off).
Uzywam tlyko MPU6050 (GPS off).
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Pewnie masz włączone baro w configu. A w trybie samolotowym dla małych płytek na 328p baro jest blokowane.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
No wlasnie nie mam... z trybow mam tlyko ARM,ANGLE,HORIZON,PASSTHRU i tlyko ACC podswietlone (na zielono w MWConfig Toolu). Dla pewnosci wszystko co w opisie mialo "baro" tez zakomentowalem i nadal to samo...
Nie mam zdefiniowanej zadnej plytki, tlyko sam MPU (z odpowiednim ustawieniem osi roll/pitch).
Co jeszcze zauwazylem, to to ze LED szybko b. mryga (szybciej niz zwykle), a cycletime 6500-7000.
EDIT:
Problem rozwiazany.
Jak doszedlem i co bylo:
mialem druga plytke 328p z MPU (Nano), po wgraniu z conf na quada chodzilo OK, po wgraniu z conf na samolot tez... wiec zaczalem sprawdzac HW i roznice. Roznica okazala sie prozaiczna. Kiedys uzywalem pierwszej plytki (Pro Mni) do quada i podlaczylem HW wg tego schematu:
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 1291037190
Przyczyna byl D12...
Nie mam zdefiniowanej zadnej plytki, tlyko sam MPU (z odpowiednim ustawieniem osi roll/pitch).
Co jeszcze zauwazylem, to to ze LED szybko b. mryga (szybciej niz zwykle), a cycletime 6500-7000.
EDIT:
Problem rozwiazany.
Jak doszedlem i co bylo:
mialem druga plytke 328p z MPU (Nano), po wgraniu z conf na quada chodzilo OK, po wgraniu z conf na samolot tez... wiec zaczalem sprawdzac HW i roznice. Roznica okazala sie prozaiczna. Kiedys uzywalem pierwszej plytki (Pro Mni) do quada i podlaczylem HW wg tego schematu:
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 1291037190
Przyczyna byl D12...
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Jak podpinacie RFM22B do MWI - w sensie, czy w bezpośredniej bliskości płytki, np. podklejacie od spodu, czy wyprowadzacie hen daleko, żeby nie narażać się na zakłócenia?
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
wszystko zależy jak masz miejsce.
zawsze lepiej dać dłuższy sygnałowy kabel a antenowy krótki i zawsze lepiej odsunąć jeśli będziesz telemetrie nadawał, bo jeśli telemetrii nie włączasz to w zasadzie nie ma różnicy ;)
zawsze lepiej dać dłuższy sygnałowy kabel a antenowy krótki i zawsze lepiej odsunąć jeśli będziesz telemetrie nadawał, bo jeśli telemetrii nie włączasz to w zasadzie nie ma różnicy ;)
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
No w sumie racja z tym krótkim antenowym :) - a lutujesz najpierw moduł do jakiejś pcb, czy bezpośrednio na pajączka (np. masa jest rozprowadzana wg schematu do chyba 3 czy 4 pinów, kilka zworek między pinami), i czy ekranujesz jakoś go? (np. termokurczka -> folia aluminiowa -> termokurczka ) ?
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
na pająka raz lutowałem i mi z rfm'a pady się wyrwały... także drugi był już na małym pcb a całość po prostu w termokurczce bez żadnych ekranowań, ale całość była też odsunięta od reszty elektrowni o jakies 50cm
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Nie, samego rfm22 to jak najbliżej płytki się lutuje. Tam jest komunikacja, która została przewidziana raczej do krótkiej odległości.
To oddalenie można stosować jak się ma odbiornik eleresa i wszystko po sygnałach pwm.
To oddalenie można stosować jak się ma odbiornik eleresa i wszystko po sygnałach pwm.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Cebulator dobrze prawi, 5cm max dla połączeń SPI, inaczej zbiera zakłócenia i bez powodu FS'a łapie
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Dzięks :) Właśnie się przesiadam na eleresa (autopilot do samolotów mnie już ostatecznie przekonał), do starego latadła założę RFMa.
Może to nie najwłaściwszy wątek (http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10002 jest zamknięty ;) ), ale:
Można gdzieś kupić rfm22b z kwarcem SMD w małej obudowie, tak jak w eleresie? bo szukając na ebaju znajduję tylko z kwarcem w obudowie HC49SM, prawie jak THT .
Może to nie najwłaściwszy wątek (http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10002 jest zamknięty ;) ), ale:
Można gdzieś kupić rfm22b z kwarcem SMD w małej obudowie, tak jak w eleresie? bo szukając na ebaju znajduję tylko z kwarcem w obudowie HC49SM, prawie jak THT .
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
Hey,
mam pytanie do misia lub posiadaczy multiwii ez3.0:
probuje znalesc jak podlaczyc serwa do w/w kontroleta, niestety nie mmoge znalesc odpowiednich wyjsc dla WING1 ouraz WING2 (silnik idzie na D8, Ele D7, Rud D6). Gdzie przylaczane sa serwa skrzydel?
EDIT:
Jako ze nikt nie chcial/potrafil pomoc w temacie, to powalczylem sam. Znalazlem na pinach 11 oraz 12. Niestety dla tej plytki lokalizacja tych pinow jest srednio przyjemna (nie spodziewalbym sie ze tam w ogole moga byc wyjscia serw), wiec fajnie byloby je przeniesc na piny d2-d10 (troche mi to zajelo, ale jest sukces).
Zatem dla MWProez3.0 (jak pewnie i poprzednich MW Pro) procedura jest taka:
w pliku config.h komentujemy:
Skrzydla 1/2: piny D6/D7
Elev(pitch) D5
THR D3
Rud(Yaw) D2
Powodzenia
Jedynie, czego nie jestem pewien, to czy w ten sposob bedzie HW PWM czy softwear'owy.
mam pytanie do misia lub posiadaczy multiwii ez3.0:
probuje znalesc jak podlaczyc serwa do w/w kontroleta, niestety nie mmoge znalesc odpowiednich wyjsc dla WING1 ouraz WING2 (silnik idzie na D8, Ele D7, Rud D6). Gdzie przylaczane sa serwa skrzydel?
EDIT:
Jako ze nikt nie chcial/potrafil pomoc w temacie, to powalczylem sam. Znalazlem na pinach 11 oraz 12. Niestety dla tej plytki lokalizacja tych pinow jest srednio przyjemna (nie spodziewalbym sie ze tam w ogole moga byc wyjscia serw), wiec fajnie byloby je przeniesc na piny d2-d10 (troche mi to zajelo, ale jest sukces).
Zatem dla MWProez3.0 (jak pewnie i poprzednich MW Pro) procedura jest taka:
w pliku config.h komentujemy:
natomiast w def.h zmieniamy z//#define MEGA_HW_PWM_SERVOS
na#define SERVO_4_PINMODE pinMode (37, OUTPUT); // new - alt TILT_ROLL
#define SERVO_4_PIN_HIGH PORTC |= 1<<0;
#define SERVO_4_PIN_LOW PORTC &= ~(1<<0);
W ten sposob mamy:#define SERVO_4_PINMODE pinMode (7, OUTPUT); // new - alt TILT_ROLL
#define SERVO_4_PIN_HIGH PORTH |= 1<<4;
#define SERVO_4_PIN_LOW PORTH &= ~(1<<4);
Skrzydla 1/2: piny D6/D7
Elev(pitch) D5
THR D3
Rud(Yaw) D2
Powodzenia
Jedynie, czego nie jestem pewien, to czy w ten sposob bedzie HW PWM czy softwear'owy.
Re: Multiwii by MIS AIRPLANE
miś, ciekawi mnie to, jak rozwiązałeś połączenie RFM'a do MultiWii.
Otóż linie wejściowe do RFMa podłączone są szeregowo przez rezystor 1k. Rozumiem, że chodzi o to że RFM pracuje w 3V3, a atmega w 5V, ale czemu wystarczy szeregowy rezystor, zamiast dzielnika napięcia?
Rezystancja wejścia rfma robi z tym 1k dzielnik?
Otóż linie wejściowe do RFMa podłączone są szeregowo przez rezystor 1k. Rozumiem, że chodzi o to że RFM pracuje w 3V3, a atmega w 5V, ale czemu wystarczy szeregowy rezystor, zamiast dzielnika napięcia?
Rezystancja wejścia rfma robi z tym 1k dzielnik?