MK - problem z kompasem
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
MK - problem z kompasem
Czesc, od momentu zamontowania w okciaku plytki kompasu pojawil mi sie problem
z plywaniem koptera w osi Z. Przy zawisie trzyma kierunek prawidlowo, natomiast
przy ruchu postepowym lub wznoszeniu zaczyna sie obracac (najpierw w jedna , po chwili w druga strone). Odlaczenie kompasu powoduje ze okto moze sobie wylatac cala baterie i
nawet o stopien sie nie "obkreci". Kalibrowalem kompas kilka razy i zawsze bylo to samo.
Ma ktos na to jakis pomysl ? Soft mam najnowszy, na wczesniejszym bylo to samo.
z plywaniem koptera w osi Z. Przy zawisie trzyma kierunek prawidlowo, natomiast
przy ruchu postepowym lub wznoszeniu zaczyna sie obracac (najpierw w jedna , po chwili w druga strone). Odlaczenie kompasu powoduje ze okto moze sobie wylatac cala baterie i
nawet o stopien sie nie "obkreci". Kalibrowalem kompas kilka razy i zawsze bylo to samo.
Ma ktos na to jakis pomysl ? Soft mam najnowszy, na wczesniejszym bylo to samo.
pzdr.
simono
simono
Kable wysokopradowe (8AWG) sa spiete razem. jedynie kabelki do zasilania FC i oswietleniamiś pisze:Beeper to raz, a okablowanie z wysokimi prądami to dwa. Musi być zrobione starannie i bez jakichkolwiek pętli, oba przewody + i - muszą być prowadzone równolegle do siebie. Inaczej pole magnetyczne indukowane w kablach ogłupia kompas.
sa luzne, co poprawie :)
pzdr.
simono
simono
Osie magnetometru musza byc idealnie rownolegle z osiami akcelerometru (bo rozumiem, ze ten magnetometr nie ma wewnetrznej kompensacji tilta).
Odplywanie wskazan magnetometru z wziazku z pochyleniem swiadczy wlasnie o nieprawidlowym jego montazu lub o niewlasciwie przeprowadzonej kablibracji.
Kalibracje trzeba przeprowadzac NA DWORZU i z dala od wszelkich metalowych przedmiotow! (samochody, budynki,...itp)
Kalibracja zrobiona w domu...spowoduje ze uklad w otwartym terenie dzialac bedzie zupelnie inaczej.
Szybkie wznoszenie tez moze oglupiac magnetometr.... Skraca sie wowaczas sila osi Z akcelerometru i tym samym notuje on mniejszy lub wiekszy przechyl.
Sytuacja bedzie tym silniejsza im gorzej przeprowadzona kalibracja lub bardziej krzywo zamocowany magnetometr.
(nie wiem jak to jest zrealizowane w MK, opisuje tylko doswiadczenia z moim HeadTrackerem)
Odplywanie wskazan magnetometru z wziazku z pochyleniem swiadczy wlasnie o nieprawidlowym jego montazu lub o niewlasciwie przeprowadzonej kablibracji.
Kalibracje trzeba przeprowadzac NA DWORZU i z dala od wszelkich metalowych przedmiotow! (samochody, budynki,...itp)
Kalibracja zrobiona w domu...spowoduje ze uklad w otwartym terenie dzialac bedzie zupelnie inaczej.
Szybkie wznoszenie tez moze oglupiac magnetometr.... Skraca sie wowaczas sila osi Z akcelerometru i tym samym notuje on mniejszy lub wiekszy przechyl.
Sytuacja bedzie tym silniejsza im gorzej przeprowadzona kalibracja lub bardziej krzywo zamocowany magnetometr.
(nie wiem jak to jest zrealizowane w MK, opisuje tylko doswiadczenia z moim HeadTrackerem)
Nie przygladalem sie jak sa zamontowane czujniki pola i akceletometr na FC ale
kierunki plytek sa prawidlowe i nie bardzo da sie to zamontowac tak aby bylo
nieprawidlowo (sa otwory montazowe). Co do kalibracji to oczywiste ze robiona
z dala od metalowych przedmiotow mogacch zaklocic prace kompasu.
Instrukcja kalibracji byla opisana w oparciu o quada w ukladzie + czyli kalibracje
jednej z osi nalezalo wykonac przednim ramionem do gory i krecac w okolo ramienia
przedniego i tylnego. Ja mam okto w ukladzie Y - przod miedzy silnikami 1 i 2, czyli
kalibracje robilem tak ze gora byla wlasnie miedzy silnikami.
kierunki plytek sa prawidlowe i nie bardzo da sie to zamontowac tak aby bylo
nieprawidlowo (sa otwory montazowe). Co do kalibracji to oczywiste ze robiona
z dala od metalowych przedmiotow mogacch zaklocic prace kompasu.
Instrukcja kalibracji byla opisana w oparciu o quada w ukladzie + czyli kalibracje
jednej z osi nalezalo wykonac przednim ramionem do gory i krecac w okolo ramienia
przedniego i tylnego. Ja mam okto w ukladzie Y - przod miedzy silnikami 1 i 2, czyli
kalibracje robilem tak ze gora byla wlasnie miedzy silnikami.
pzdr.
simono
simono
Kompas oczywiscie z modulem navigacyjnym (a navi bez kompasu z tego co wiem nie dziala).Sławek pisze:No dobra, a co wtym przypadku daje ci posiadanie kompasu ? rozumiem, że w połączniu z gps można lataż po wytyczonych punktach lub aby sprzęt wrócił do bazy, tak ? nie bardzo rozumiem ideę samego kompasu
Pozdr
A po to ze w razie awarii sterowania lub linku video wlaczy sie Altitude control i CH,
i teoretycznie okto wroci na miejsce.
Jedyny cel to zwiekszenie niezawodnosci i chce aby wszystkko co sie da zrobic w tym
kierunku dzialalo prawidlowo.
pzdr.
simono
simono
Czyli oprócz kompasu masz jeszcze to https://www.mikrocontroller.com/index.p ... cts_id=282 ?
Qrcz, planuję dokupić w przyszłości te gadżety tylko nie mogę się połapać co dokładnie potrzeba
Qrcz, planuję dokupić w przyszłości te gadżety tylko nie mogę się połapać co dokładnie potrzeba
Tak, mam modul navi i GPSa UBLOXa. Poszerzenie mozliwosci FC o CH, PH i waypointy
to potrzebujesz 3 klocki: navi, GPS i kompas ( z akcelerometrami lub bez).
Ja mam bez akcelerometrow. Plus taki wersji z ACC ze mozna z plytki zrobic osobny
Head Tracker i jak sugerowal Mifau akcelerometry i magnetometry na jednej plytce
raczej sa wlutowane w jednych osiach. Wersja bez ACC uzywa tych ACC ktore sa na FC.
to potrzebujesz 3 klocki: navi, GPS i kompas ( z akcelerometrami lub bez).
Ja mam bez akcelerometrow. Plus taki wersji z ACC ze mozna z plytki zrobic osobny
Head Tracker i jak sugerowal Mifau akcelerometry i magnetometry na jednej plytce
raczej sa wlutowane w jednych osiach. Wersja bez ACC uzywa tych ACC ktore sa na FC.
pzdr.
simono
simono
Piszą tak :
For use of the MK3Mag it is essential that the Buzzer is removed from the FlightCtrl and mounted as remote as possible. It is best to use an extension to mount it on the outer end of one of the frame arms!.
The highest Interfering Magnetic field is generated by: Buzzer, Motors, Power Cables and Metal Parts (In approx. this order).
If problems with the MK3Mag are only noticable at higher throttle, it is likely that the interfering magnetic field is generated by power lines. Ideally the individual DC-lines should have very few bends and Plus/Minus should be routed parallel as their magnetic fields are then compensated by each other
Sugerują aby buzzer przenieść na koniec ramienia, jak najdalej od kompasu no i kable jak najmniej zakrętów
Pozdr
For use of the MK3Mag it is essential that the Buzzer is removed from the FlightCtrl and mounted as remote as possible. It is best to use an extension to mount it on the outer end of one of the frame arms!.
The highest Interfering Magnetic field is generated by: Buzzer, Motors, Power Cables and Metal Parts (In approx. this order).
If problems with the MK3Mag are only noticable at higher throttle, it is likely that the interfering magnetic field is generated by power lines. Ideally the individual DC-lines should have very few bends and Plus/Minus should be routed parallel as their magnetic fields are then compensated by each other
Sugerują aby buzzer przenieść na koniec ramienia, jak najdalej od kompasu no i kable jak najmniej zakrętów
Pozdr