Strona 5 z 8

: wtorek 26 lip 2011, 16:47
autor: Verid
ECO - ale doczytałeś że to zrobiła niszczarka do dokumentów? :mrgreen:

: wtorek 26 lip 2011, 17:28
autor: ECO400
oj tam, po coś mówił :-P

: wtorek 26 lip 2011, 17:30
autor: Verid
A po co rzucasz mięsem na forum? Niektórzy właśnie jedli obiad.... :mrgreen:

: wtorek 26 lip 2011, 17:35
autor: ECO400
heh, ja byłem już po, to wstawiłem na deser :lol:

: środa 27 lip 2011, 12:21
autor: kefir
Moim zdaniem to błąd że wstawiasz takie zdjęcie kiedy chcesz robić biznes

: środa 27 lip 2011, 12:31
autor: ECO400
ja mam inne zdanie. wole coś takiego pokazać niż słuchać później pretensji w stylu "nikt mi nie powiedział i to pana wina"
a takich ludzi nie brakuje, uwierz.

: czwartek 16 sie 2012, 13:06
autor: uszy19922
Mialem podobnie tyle ze sie bez ran obeszlo. Postanowilem zlapac quada w reke bo nie bylo gdxir wyladowac za wysoka trwa a bateria juz krzyczala. Zlapalem , rozbroilem i nagle Kuki 0.6.3 postanowilrozpedzic lewy tylni silnik do maxymalnej predkosci. Reszta byla wylaczona. Nie mialem jak odpiac baterii jedna reka, wiec po kolei wyciagalem esc z plytki az sie nie zatezymal i pozniej odpialem baterie. Masakra. Balem sie jak nie wiem. Cos co zawsze dziala, moze zawiesc. Pamietajcie!!

: poniedziałek 05 lis 2012, 10:59
autor: automaciek
Nasunęło mi się pytanie. Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Czy ma to sens?
Maciej

: poniedziałek 05 lis 2012, 11:47
autor: Rurek
automaciek pisze: Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Nie używamy funkcji hamulca w kopterach pod żadnym pozorem.
Pomyśl też chwilkę nad logicznością Twojego ostatniego zdania. Czy lepiej aby spadała bezwładna cegła czy lepiej żeby spadał kontrolowany kopter z wirującymi śmigłami - co jest bardziej niebezpieczne?

: poniedziałek 05 lis 2012, 12:27
autor: loop
bardziej bezpieczne jest nie latać, gdy się zadaje pytania typu "czy macie ustawione hamulce w kopterze"

: poniedziałek 05 lis 2012, 12:39
autor: Szymon
loop pisze:bardziej bezpieczne jest nie latać, gdy się zadaje pytania typu "czy macie ustawione hamulce w kopterze"
Ty wiedziałeś wszystko jak zaczynałeś.

: poniedziałek 05 lis 2012, 12:59
autor: Marcin
Bez hamulcy mozna liczyc na jakas tam autorotacje :)

: poniedziałek 05 lis 2012, 13:08
autor: Rumcajs
Dokładnie jak pisze Marcin - gdzieś na tym forum jest opis sytuacji, gdy latadełko spadło bodajże z kilkuset metrów - ale że śmigła wpadły w autorotację cała maszyna odniosła tylko "powierzchowne zadrapnia".

: piątek 09 lis 2012, 00:06
autor: inzkulozik
Czy autorotacja przypadkiem nie ma miejsca przy ujemnym kącie natarcia łopat?... Chyba, że nastąpił przewrót na plecki ;)

: piątek 09 lis 2012, 00:13
autor: ECO400
inzkulozik pisze:Czy autorotacja przypadkiem nie ma miejsca przy ujemnym kącie natarcia łopat?... Chyba, że nastąpił przewrót na plecki ;)
nie. Podczas autorotacji w śmigłowcu daje sie zerowy lub ujemne kąty na łopatach w celu nabrania większej prędkości wirnika, bez wytwarzania siły nośnej. Tuż nad ziemia zmienia się kąty na dodatnie, tworząc siłę nośną modelu przez co zostaje on wyhamowany i jest w stanie w miarę bezpiecznie wylądować. W przypadku śmigieł w kopterze bezwładne obracanie się ich po odcięciu zasilania tworzy poduszkę powietrzną pod śmigłami oraz zwiększa powierzchnię oporów powietrza przez co model opada pionowo i ze znacznie mniejsza prędkością.