eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Czy mogę zdefiniować jakąś akcję na F/S? Planuję zamontować eLeReS AP w łodzi podwodnej i chciałbym zdefiniować opróżnianie zbiornika balastowego przy utracie sygnału. Da się?
I drugie pytanie: Jak AP wykrywa crashe samolotu przy FS/RTH? Czy w łodzi mi nie zgłupieje i nie wyłączy silnika na środku akwenu przy pierwszej większej fali?
I drugie pytanie: Jak AP wykrywa crashe samolotu przy FS/RTH? Czy w łodzi mi nie zgłupieje i nie wyłączy silnika na środku akwenu przy pierwszej większej fali?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
To raczej nie zadziała z łodzią...
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Tryb ACRO, LEVEL i RTH raczej zadziała. Wynurzenie sterem wysokości na F/S też powinno zadziałać, chociaż nie wiem co zrobi autopilot jak w zanurzeniu nie będzie pozycji z GPS. Będzie krążyć czy może też nabierać wysokości? Dlatego zależy mi na opróżnieniu balastów na FS. Wtedy łódź się wynurza i z powrotem łapie sygnał z satelitów.arek2081 pisze:To raczej nie zadziała z łodzią...
I kolejne pytanie, czy mogę podłączyć czujnik ciśnienia hydrostatycznego zamiast baro? Wtedy miałbym precyzyjny pomiar zanurzenia na telemetrii i na OSD...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Bardzo wątpię żeby to z łodzią zadziałało. Eleres AP to autopilot samolotowy. Nie zadziała prawidłowo z kosiarką, łodzią, ciągnikiem rolniczym, copterem czy śmigłowcem. Jest dedykowany do samolotów z usterzeniem klasycznym, delta i V-Tail. Tyle.
Failsafe sprawdza prędkość (jak jest GPS) i przechył / pochył. przechył > od chyba 60 stopni uznawany jest za crash. Prędkość < 5km/h tak samo.
Akcji na F/S nie da się zdefiniować.
Jak nie ma sygnału GPS to jedyne co da się ustawić w F/S to moc silnika i kąt przechyłu dla krążenia.
Wysokość jest trzymana przy użyciu baro (jak jest) lub ster idzie w neutrum plus korekcja na utratę wysokości w zakręcie.
Innego baro niż HP203 nie podłączysz. Soft używa konkretnego protokołu komunikacji.
I uprzedzając pytania o zmiany w sofcie... 100% pamięci procesora zajęte, więc nic się nie dopisze. Na dodatek to już stary projekt, i słabo pamiętam co i jak.
Failsafe sprawdza prędkość (jak jest GPS) i przechył / pochył. przechył > od chyba 60 stopni uznawany jest za crash. Prędkość < 5km/h tak samo.
Akcji na F/S nie da się zdefiniować.
Jak nie ma sygnału GPS to jedyne co da się ustawić w F/S to moc silnika i kąt przechyłu dla krążenia.
Wysokość jest trzymana przy użyciu baro (jak jest) lub ster idzie w neutrum plus korekcja na utratę wysokości w zakręcie.
Innego baro niż HP203 nie podłączysz. Soft używa konkretnego protokołu komunikacji.
I uprzedzając pytania o zmiany w sofcie... 100% pamięci procesora zajęte, więc nic się nie dopisze. Na dodatek to już stary projekt, i słabo pamiętam co i jak.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
A zwykła stabilizacja ma szansę działać? (i czy w ogóle jej potrzebuję?) Łódź będzie miała silnik pchający, usterzenie delty plus ster kierunku. Jedyna różnica to mniejsze skrzydła niż w skrzydle
A czy w eLeReS Rx (bez AP) mogę ustawić akcję na F/S?
Co do zanurzenia, to może po prostu kupię głębokościomierz analogowy i zamontuję go przed kamerką FPV. Rozwiązania najprostsze są często najlepsze
Czyli na FS nie mam co liczyć, chyba że uda się coś ugrać korekcją wysokości w zakręcie. Wtedy może łódź będzie się wynurzać sprężynką. Jak nie sprawdzę to się nie dowiemmiś pisze:Bardzo wątpię żeby to z łodzią zadziałało.
A zwykła stabilizacja ma szansę działać? (i czy w ogóle jej potrzebuję?) Łódź będzie miała silnik pchający, usterzenie delty plus ster kierunku. Jedyna różnica to mniejsze skrzydła niż w skrzydle
A czy w eLeReS Rx (bez AP) mogę ustawić akcję na F/S?
Co do zanurzenia, to może po prostu kupię głębokościomierz analogowy i zamontuję go przed kamerką FPV. Rozwiązania najprostsze są często najlepsze
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Stabilizacja oparta o żyroskop/acc będzie działać. Skuteczna stabilizacja głębokości nie, bo nie ma czujnika ciśnienia.
W zwykłym odbiorniku eLeReS można zaprogramować wartości wszystkich 12 kanałów jakie zostaną ustawione po złapaniu F/S.
Zapis F/S zapamiętuje po prostu bieżące wartości kanałów z aparatury.
W zwykłym odbiorniku eLeReS można zaprogramować wartości wszystkich 12 kanałów jakie zostaną ustawione po złapaniu F/S.
Zapis F/S zapamiętuje po prostu bieżące wartości kanałów z aparatury.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dzięki, tego właśnie nie wiedziałem. Nie mogłem tego znaleźć w instrukcji a nie mam jak sprawdzić, bo wszędzie mi siedzą AP.miś pisze:Zapis F/S zapamiętuje po prostu bieżące wartości kanałów z aparatury.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Wiem, że od czasu powstania projektu minęło trochę czasu, ale ja odkryłem go dopiero w zeszłym roku i dalej jestem nim zachwycony, co więcej jestem jego aktywnym użytkownikiem i dla mnie jest jak na razie najlepszym rozwiązaniem bo jak dotąd nie sprawił mi żadnych kłopotów.
Obecnie uruchomiłem telemetrię w radiu Jumper T16, działa, a raczej częściowo działa na skrypcie LUA do iNav i zastanawiam się czy jest jakieś lepsze rozwiązanie stworzone pod eleresa?
Obecnie uruchomiłem telemetrię w radiu Jumper T16, działa, a raczej częściowo działa na skrypcie LUA do iNav i zastanawiam się czy jest jakieś lepsze rozwiązanie stworzone pod eleresa?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam po latach. Pozdrawiam.
Sky Surfer 1400, eLeReS v2 i eLeReS max :), S500 na KFC32FTB, FOX800,
- krzysztof21
- Posty: 1039
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
- Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Czy w jakichś zasobach może ktoś ma i udostępni opisy padów do plytki V1 bo akurat te rysunki poznikały ...
Oraz opisy tych padów w wersji po przerobieniu na "prawie V2" bo takowy manewr kiedyś popełniłem i niby ok ale żeby teraz z tego zrobić AP to już bez opisów nie ogarnę.
I teraz najważniejsze pytanie - jeśli TX czyli nadajnik mam zrobiony jeszcze na pierwszych historycznie płytkach by Zeerladen to jeśli tam będzie starsza wersja softu z wiadomych przyczyn sprzed płytek V2 to czy przy tych samych sygnaturach będą się łączyć z tymi "RX prawie V2" z najnowszym softem od AP ?
mam jeszcze nadajnik MOD na 0,5W ale ten w normalnym pudełku wpinanym do nadajników też mi się przydawał stad moje pytanie. (a pytam bo coś po aktualizacji do najnowszej w RX nie bardzo chcą gadać ...
Jestem po parogodzinnym przeleceniu setek postów w tematach o eleres i ... i nie ma chyba już skąd tego na forum odzyskać bez pomocy jakichś prywatnych archiwów.
Bardzo poproszę ;)
Oraz opisy tych padów w wersji po przerobieniu na "prawie V2" bo takowy manewr kiedyś popełniłem i niby ok ale żeby teraz z tego zrobić AP to już bez opisów nie ogarnę.
I teraz najważniejsze pytanie - jeśli TX czyli nadajnik mam zrobiony jeszcze na pierwszych historycznie płytkach by Zeerladen to jeśli tam będzie starsza wersja softu z wiadomych przyczyn sprzed płytek V2 to czy przy tych samych sygnaturach będą się łączyć z tymi "RX prawie V2" z najnowszym softem od AP ?
mam jeszcze nadajnik MOD na 0,5W ale ten w normalnym pudełku wpinanym do nadajników też mi się przydawał stad moje pytanie. (a pytam bo coś po aktualizacji do najnowszej w RX nie bardzo chcą gadać ...
Jestem po parogodzinnym przeleceniu setek postów w tematach o eleres i ... i nie ma chyba już skąd tego na forum odzyskać bez pomocy jakichś prywatnych archiwów.
Bardzo poproszę ;)
Krzysiek
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
eLeReS'a V1 na V2 nie przerabiałem więc takiego wynalazku ci nie wesprę natomiast w kapsule czasu mam takie rzeczy:
Co do gadania płytek o różnych softach nie jestem w stanie się wypowiedzieć ze 100% pewnością. Podejrzewam że nie bo te różne softy to w sporej mierze poprawki, stabilności sygnału przez gmeranie w jego ustawieniach również.
To ostatnie to wycinek z PDF'a instrukcji obsługi eLeReS'aCo do gadania płytek o różnych softach nie jestem w stanie się wypowiedzieć ze 100% pewnością. Podejrzewam że nie bo te różne softy to w sporej mierze poprawki, stabilności sygnału przez gmeranie w jego ustawieniach również.
Ten wredny...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Jeszcze do kompletu pady I2C w wersji V1.
Jeśli masz więcej przerobionych na "pseudo v2" płytek to możesz na jednej z nich ulepić nadajnik i wgrać nowy soft TX. Z resztą wydaje mi się że nawet do oryginalnej płytki V1 powinien wejść najnowszy soft TX i będzie normalnie banglał z AP. eLeReS MOD też był obsługiwany przez softy TX więc jego też możesz zaktualizować.Pzdr. -----MIŚ-----
- krzysztof21
- Posty: 1039
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
- Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
O to właśnie o te zdjęcia mi chodziło . Miś i Verid dziękuję bardzo bardzo .
Jeszcze pytanie czy moduły V2 sa jeszcze gdzieś w dystrybucji do kupienia ?
i taki temat - czy ten link jest podatny na opisywane poniżej hakowanie ?
https://kapitanhack.pl/2022/07/12/niesk ... ad-dronem/
Jeszcze pytanie czy moduły V2 sa jeszcze gdzieś w dystrybucji do kupienia ?
i taki temat - czy ten link jest podatny na opisywane poniżej hakowanie ?
https://kapitanhack.pl/2022/07/12/niesk ... ad-dronem/
Krzysiek