To czemu nie pójdziesz w ty kierunku Łatwiej transportować, wystartować z przygodnego terenu, można precyzyjniej sterować, zawisnąć nad przeszukiwanym terenem...
Miał być vtol czas lotu + zawis ale znowu koszt silników i baterii te silniki które chciałem wymagają 12s myślę jeszcze nad tym ale jeśli skrzydło nie wypali będzie dron na 15 minut lotu to już mogę zbudować w domu
Na pewno kopter, szczególnie ze składanymi ramionami, będzie łatwiejszy w operowaniu i "deploymencie" niż samolot o takim samym udźwigu. Tanio nie będzie w żadnym przypadku. Nie licz na to że samolot zdolny szarpnąć taką masę wyjdzie ci wyraźnie taniej, szczególnie że, jak napisałeś, nie masz doświadczenia w budowie takich wynalazków czyli będziesz musiał opierać się albo na gotowym rozwiązaniu, albo ktoś będzie ci musiał to wydziergać. Nawet jak znajdziesz szlachetne serce które ci ogarnie projekt i budowę to materiały się same nie wyczarują i nie będą tanie.
Owszem - samolot będzie miał dłuzszy czas lotu ale wymaga miejsca na start i lądowanie oraz większego doświadczenia ze strony pilota.
kuguar85 pisze:Macie rację i wiem że nie służby wydaje zgodę na lot ale wydaje mi się że w sytuacji zagrożenia zagrożenia życia istnieje możliwość wydania zgody sytuacji wyższej konieczności
Tu chodzi o TWOJE bezpieczenstwo. Jak w ferworze walki w czasie akcji cos pojdzie nie tak i "zdejmiesz" swoim potworem GOPRowski smiglowiec to ze "stanu wyzszej koniecznosci" bedziesz sie musial tlumaczyc przed sadem. A wtedy lepiej zebys wszystkie papiery mial w porzadku. Nie zakladaj ze jakos to bedzie tylko sprawdz, szczegolnie ze robisz to za free.
Wiem doskonale że jak coś się stanie to będzie przej.. co do lotów przy Heli gopru czy LPR to przy ost działaniach było wiadomo gdzie i kiedy będzie przelot i jest ciągła łączność i mam zamiar zrobić to z głową przemyśleć wszystkie aspekty żeby sobie biedy nie narobić a w najgorszym wypadku pionowo w grunt koszty kosztami ale uważam się za osobę myśląca racjonalnie więc raczej nie podchodzę do tematu lekkomyślnie i przy każdych działaniach każdy każdego sprawdza i asekuruje żeby było ok mam już jakieś tam doświadczenie w poszukiwaniach ale wiem że czegoś takiego brakuje więc chcę to zrobić dziękuję wszystkim za rady bo konstruktywna rozmowa to połowa sukcesu
Jest u chińczyka parę konstrukcji które mogły by podołać temu zadaniu ale czy ktoś w Polsce na tym lata wątpię, obadał najpierw bym temat na zagranicznych forach https://a.aliexpress.com/_v7qq3s
No przy parametrach jakich potrzebujesz to tanio nie będzie co byś nie zrobił koszt platformy z bazą obstawiam na 20k++ więc bierz to w pierwszej kolejności pod uwagę.
No szczerze mam nadzieję że uda się zejść trochę i nie koniecznie wyjdzie 20 no zobaczymy a jak myślicie co jest bardziej stabilne zwykły Górno płat czy może skrzydło bo takie vtole też widziałem i jak dobrać profil skrzydła
Wiem po sobie że wszystko zależy od chęci, środków finansowych i czasu ale zadam Ci pytanie którego nie lubię i często było mi zadawane na początku mojej przygody z lataniem fpf czy zbudowałeś już jakiś samolot fpv czy wogóle latałeś fpv samolotem?
Tak zbudowałem motoszybowiec i na fpv z 2 razy samolotem a dronem dużo częściej część elektroniki i innych potrzebnych rzeczy mam właśnie z pasji dronow i mam zamiar to wykorzystać niedaleko Jeleniej jest góra szybowcowa gdzie modelarze dużo latają i z nimi jestem umówiony na pogadankę a do tego niedaleko nas budują w fabryce w Podgórzynie samoloty i mam zamiar podjechać kiedyś i grzecznie zapytać czy nie wspomogli by rada
Tak więc masz jakieś doświadczenie, trzymam kciuki żeby Ci się udało bo wtedy dołączysz do jak mi się wydaje nielicznego grona lataczy fpv platformami ważącymi ponad 3kg jak zaczniesz budowę to koniecznie utwórz temat na forum w "platformach fpv" zawsze jak będę mógł coś doradzić to będę aktywny w temacie.
Napewno założę taki temat i z chęcią podzielę się doświadczeniami jak narazie za 2 tygodnie termo będzie skończone i wstępny zarys już mam jak to ma wyglądać jeśli ma to być górnopłat po rozmowie z modelarza mi wybiorę materiał do budowy i trzeba będzie zacząć składać elektronika już jest teraz wybrać rodzaj materiału i rodzaj kadłuba i zacząć obliczenia
Jak widać takie cuda latają na świecie i tylko determinacja czego Ci życzę, doprowadzi Ciebie do celu
co do Twojego wcześniejszego pytania co bardziej stabilne skrzydło czy płatowiec to ja osobiście nie latałem skrzydłami ale z tego co wiem zaletą skrzydła jest większa nośność przy mniejszej rozpiętości wady to mniej miejsca w kadłubie, mniejsza stabilność w locie i jakoś nie wyobrażam sobie skrzydła z gimbalem no chyba że byłby naprawdę zacnej wielkości.
Oglądałem flira testowaliśmy go w zalesionym terenie zasięg kiepski waga i cena za tego typu rozwiązanie są ok ale z około 100 m nie zda egzaminu niestety przesyłanie to moduł gps nadajnik odbiornik do obrotu jeszcze gimbalem ale niestety Kamera soczewki itp do tego gimbal i 2kg ;/