T-motor f55a current sensor
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
T-motor f55a current sensor
Cześć!
mam problem amperomierzem na tym ESC, nie mogę dobrze odczytać danych - ile prądu właśnie przelatuje przez ESC
zrobiłem dokładnie tak jak w tym linku
https://oscarliang.com/esc-telemetry-betaflight/
Telemetrie z esc podłączyłem u siebie do RX2. ( FC który posiadam to Foxer F722)
-- W betaflight, zakładka port wybrałem ESC dla uart2
-- W zakładce configuration włączyłem ESC_SENSOR (tak jak u Oscara)
-- W zakładce Power & battery wybrałem esc, (też jak u Oscara)
Oczywiście wszystko po drodze "sejvowałem"
Jak wrzucę na OSD wartość RPM to działa poprawnie.
jak chce podejrzeć mAh - niestety pokazuje zero.
nawet gdy włączam jeden silniczek, wciąż zużycie się nie zmienia.
Podpowiecie? o czym jeszcze zapomniałem? (już powoli włosy z głowy wyrywam...)
Z góry dziękuje za pomoc.
mam problem amperomierzem na tym ESC, nie mogę dobrze odczytać danych - ile prądu właśnie przelatuje przez ESC
zrobiłem dokładnie tak jak w tym linku
https://oscarliang.com/esc-telemetry-betaflight/
Telemetrie z esc podłączyłem u siebie do RX2. ( FC który posiadam to Foxer F722)
-- W betaflight, zakładka port wybrałem ESC dla uart2
-- W zakładce configuration włączyłem ESC_SENSOR (tak jak u Oscara)
-- W zakładce Power & battery wybrałem esc, (też jak u Oscara)
Oczywiście wszystko po drodze "sejvowałem"
Jak wrzucę na OSD wartość RPM to działa poprawnie.
jak chce podejrzeć mAh - niestety pokazuje zero.
nawet gdy włączam jeden silniczek, wciąż zużycie się nie zmienia.
Podpowiecie? o czym jeszcze zapomniałem? (już powoli włosy z głowy wyrywam...)
Z góry dziękuje za pomoc.
Re: T-motor f55a current sensor
Nie wiem, jak w przypadku opcji ESC Sensor, ale dla zwykłego amperomierza wbudowanego np. w FC trzeba jeszcze ustawić skalę odczytu w Amperage Meter.
Re: T-motor f55a current sensor
Adriee - dzięki za odp.
właśnie chodzi o to aby uniknąć skalowania. Nie mam 2 mierników i to jeszcze takich które "łykną" prąd powyżej 10A.
Przy wyborze ESC sensor, nie masz nawet opcji kalibracji.
Z internetów wyczytałem że ten pomiar powinien być już właściwie skalibrowany, a sama wartość powinna być podawana w telemetrii.
(fabryka ESC kalibruje pomiary)
właśnie chodzi o to aby uniknąć skalowania. Nie mam 2 mierników i to jeszcze takich które "łykną" prąd powyżej 10A.
Przy wyborze ESC sensor, nie masz nawet opcji kalibracji.
Z internetów wyczytałem że ten pomiar powinien być już właściwie skalibrowany, a sama wartość powinna być podawana w telemetrii.
(fabryka ESC kalibruje pomiary)
Re: T-motor f55a current sensor
Czy w zakladce battery wybrales ESC dla Current oraz Onboard dla napięcia?
Odczyty ESC bywaja rozjechane ale nie naprawia sie ich przez skale w BF a poprzez Blheli i tam jest skala. U siebie musialem ustawic na 150%...
Odczyty ESC bywaja rozjechane ale nie naprawia sie ich przez skale w BF a poprzez Blheli i tam jest skala. U siebie musialem ustawic na 150%...
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
Re: T-motor f55a current sensor
u mnie wygląda to dokładnie tak:
Nie mam opcji żadnej kalibracji...
Napięcie jest względnie ok (+- 0.1v)
Nie mam opcji żadnej kalibracji...
Napięcie jest względnie ok (+- 0.1v)
Re: T-motor f55a current sensor
kolega grryf, ma rację - będziesz musiał pobrać program BLHELI32 i poprzez niego bezpośrednio w ESC ustawić skalę.
Re: T-motor f55a current sensor
Adriee, grryf - Dzięki za odp.
przekopałem każdą zakładkę Blheli i nie widzę nic takiego,
czy chodzi o auto telemetry? (on/off)?
Przekopałem tez internety i nie za bardzo mam punkt zaczepienia.
przekopałem każdą zakładkę Blheli i nie widzę nic takiego,
czy chodzi o auto telemetry? (on/off)?
Przekopałem tez internety i nie za bardzo mam punkt zaczepienia.
Re: T-motor f55a current sensor
Trochę poczytałem o tych regulatorach, popatrzyłem na zdjęcia... I chyba mam odpowiedź na Twoją zagadkę z Amperomierzem.
Spójrz na W tych regulatorach masz wyjście czujnika CURRENT - zaznaczyłem Tobie strzałką. Od tego wyjścia w ESC musisz podłączyć się kablem do swojego FC w pad przeznaczony dla odczytów z zewnętrznego amperomierza. Telemetria w tych ESC nie zawiera danych o poborze prądu - a co najmniej tak według mnie to wygląda.
Spójrz na W tych regulatorach masz wyjście czujnika CURRENT - zaznaczyłem Tobie strzałką. Od tego wyjścia w ESC musisz podłączyć się kablem do swojego FC w pad przeznaczony dla odczytów z zewnętrznego amperomierza. Telemetria w tych ESC nie zawiera danych o poborze prądu - a co najmniej tak według mnie to wygląda.
Re: T-motor f55a current sensor
Adriee - dzięki!
masz racje, tak dokładnie jest.
Jeszcze przed Twoim postem napisałem kolejny swój - dokopałem się do informacji że T-motor jako topowy producent zawarł analogowy sygnał z amperomierza który i tak trzeba sobie skalibrować...
Nie wiem czemu ten post literalnie zniknął.
Trochę mi witki opadły, bo nie wiem jak skalibrować coś takiego domowym sumptem bez zakupu specjalnych, dysponując zwykłym multimetrem.
masz racje, tak dokładnie jest.
Jeszcze przed Twoim postem napisałem kolejny swój - dokopałem się do informacji że T-motor jako topowy producent zawarł analogowy sygnał z amperomierza który i tak trzeba sobie skalibrować...
Nie wiem czemu ten post literalnie zniknął.
Trochę mi witki opadły, bo nie wiem jak skalibrować coś takiego domowym sumptem bez zakupu specjalnych, dysponując zwykłym multimetrem.
Re: T-motor f55a current sensor
Hej, zerknalem na zdjecie. Esc nie ma indywidualnych 4 sensorow (a ma 1 wspolny) wiec poprzez blheli nie ma kalibracji.
Z tego co mi się wydaje ten esc przekazuje odczyty current sensora do fc i w fc wcale nie trzeba ustawiac Current na ESC tylko "Onboard ADC" (analogowy odczyt).
Spróbuj tak ustawić i sprawdź czy płyną ampery :)
Twój przypadek: https://youtu.be/oIxpA2iEOoo?t=798
Kalibracja poprzez "Trial and Error" na stronie: https://oscarliang.com/current-sensor-calibration/
Polecam naładować kilka baterii, wylatać wszystkie, po każdym locie zapisywać (lub screenshot na goglach) zużyte mAh z OSD (zsumować je w excelu), nastepnie naładować i zapisać ile się wcisnęło mAh - podstawić do równania.
Z tego co mi się wydaje ten esc przekazuje odczyty current sensora do fc i w fc wcale nie trzeba ustawiac Current na ESC tylko "Onboard ADC" (analogowy odczyt).
Spróbuj tak ustawić i sprawdź czy płyną ampery :)
Twój przypadek: https://youtu.be/oIxpA2iEOoo?t=798
Kalibracja poprzez "Trial and Error" na stronie: https://oscarliang.com/current-sensor-calibration/
Polecam naładować kilka baterii, wylatać wszystkie, po każdym locie zapisywać (lub screenshot na goglach) zużyte mAh z OSD (zsumować je w excelu), nastepnie naładować i zapisać ile się wcisnęło mAh - podstawić do równania.
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV