Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Witajcie!
Ostatnimi czasy powracam do projektu z Pixhawkiem na pokładzie i mam w związku z tym jedno pytanie które mnie bardzo nurtuje.
Jak interpretować takie zachowanie.
Hexa o masie około 6kg, Pixhawk z softem 3.4 R2, GPS neo8m z drotka i lot postępowy do przodu w trybie "poshold". W chwili puszczenia drążka kopter leci jeszcze przez kilka metrów po czym kontruje i zawisa w miejscu. Czy ta "droga hamowania" lub czas reakcji od chwili kiedy przestaje sterować do chwili zatrzymania się to normalne? Czasem jest to 5 a czasem nawet i 8 metrów w zależności od tego czy pod wiatr czy z wiatrem. Sam zawis jest ok, stoi jak wmurowany. Czy jest to normalne? Czy na ten czas reakcji wpływ ma jakiś parametr? Ten sam kopter na Naza V2 leciał, po odpuszczeniu drążka metr- półtorej i stał niezależnie od wiatru. Satelit 17, hdop w normie, poziom wibracji bliski 1, autotune z powodzeniem we wszystkich osiach a kompas kalibrowany w szczerym polu.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Ostatnimi czasy powracam do projektu z Pixhawkiem na pokładzie i mam w związku z tym jedno pytanie które mnie bardzo nurtuje.
Jak interpretować takie zachowanie.
Hexa o masie około 6kg, Pixhawk z softem 3.4 R2, GPS neo8m z drotka i lot postępowy do przodu w trybie "poshold". W chwili puszczenia drążka kopter leci jeszcze przez kilka metrów po czym kontruje i zawisa w miejscu. Czy ta "droga hamowania" lub czas reakcji od chwili kiedy przestaje sterować do chwili zatrzymania się to normalne? Czasem jest to 5 a czasem nawet i 8 metrów w zależności od tego czy pod wiatr czy z wiatrem. Sam zawis jest ok, stoi jak wmurowany. Czy jest to normalne? Czy na ten czas reakcji wpływ ma jakiś parametr? Ten sam kopter na Naza V2 leciał, po odpuszczeniu drążka metr- półtorej i stał niezależnie od wiatru. Satelit 17, hdop w normie, poziom wibracji bliski 1, autotune z powodzeniem we wszystkich osiach a kompas kalibrowany w szczerym polu.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Jeśli ta hexa waży 6Kg i lata na Pixhawk ze standardowymi ustawieniami PID, bez AutoTune, to można się spodziewać, że tyle może zajmować powrót do "poziomu".
Warto przyjrzeź się PIDom, ewentualnie przeprowadzić AutoTune i później dalej korygować ustawienia.
Ale może się mylę
Edit: nie doczytałem, że było autotune. Jednakże warto by było się przyjżeć PIDom
Warto przyjrzeź się PIDom, ewentualnie przeprowadzić AutoTune i później dalej korygować ustawienia.
Ale może się mylę
Edit: nie doczytałem, że było autotune. Jednakże warto by było się przyjżeć PIDom
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Super! Dzięki za szybką odpowiedź!
Powiedz proszę, jaki więc parametr wziąż w pierwszej kolejności pod uwagę? Czy mówimy tutaj o tej samej zasadzie co z gimbalem? Czyli zasada gdzie za czas odpowiada wartość "i"?
Powiedz proszę, jaki więc parametr wziąż w pierwszej kolejności pod uwagę? Czy mówimy tutaj o tej samej zasadzie co z gimbalem? Czyli zasada gdzie za czas odpowiada wartość "i"?
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Kolega tofficzeq nie zrozumiał o co chodzi.
W locie w trybie poshold po puszczeniu drążka kopter kontruje hamując i stoi w miejscu.
Ustawić można 2 parametry:
PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
W locie w trybie poshold po puszczeniu drążka kopter kontruje hamując i stoi w miejscu.
Ustawić można 2 parametry:
PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
shaggee pisze: PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
U mnie wygląda więc to następująco
PHLD_BRAKE_ANGLE- 3000
PHLD_BRAKE_RATE- 8
Jak ze swojego doświadczenia byś to więc podbił?
Pierwszy niech zostanie jako 30 stopni a drugi dać na maxa do wartości zalecanej czyli 12 stopni czy więcej?
Ostatnio zmieniony środa 31 sie 2016, 12:30 przez kamilkamien, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
co racja to racja, aż sam się przyjrzę tym parametrom u siebieshaggee pisze:Kolega tofficzeq nie zrozumiał o co chodzi.
W locie w trybie poshold po puszczeniu drążka kopter kontruje hamując i stoi w miejscu.
Ustawić można 2 parametry:
PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Z mojego doświadczenia warto najpierw zrobić AutoTune, a potem nieco obniżyć parametry. Wynikowe PIDy z AuoTune są dość agresywne, mogą być zbyt agresywne dla większego modelu, co może skutkować np obluzowywaniem się elementów. Sam zaliczyłem niezłego kreta, gdy poluzowała się antena GPSa i wpadła w śmigła...
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
To jest akurat niedbalstwo a nie PID'y. Totalnie NIC nie ma prawa ci w locie odpaść choćby nie wiem jak agresywna maszyna była.michgre pisze:gdy poluzowała się antena GPSa i wpadła w śmigła...
Ten wredny...
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Maszt od gps mam mocno przykręcony i niczego nie bede musiał łapać :)
Jeśli chodzi o dwa wcześniejsze parametry to zchodzilem nimi i w gore i w dół. Ostatecznie zostawiłem 3000 i 10. Co zobaczyłem? Na althold lot na wprost ok, w poshold podczas lotu obraca go i kontruje nim na boki. W chwili hamowania jest droga krótsza ale i bardziej agresywne zamarkowanie "stop". Nadal wydaje mi się że gps nie działa poprawnie.
Kopter jest to wspomniane s900, wizualnie wszystko jest symetryczne, gimbal, pskiet i cp czyli tak jak w typhoon H.
Pidy są równych wartości.
Czy technicznie jest opcja aby gps miał nałożone jakieś ograniczenia? Może ktoś chciałby zerknąć na loga? Chyba ze to nic nie da.
Jeśli chodzi o dwa wcześniejsze parametry to zchodzilem nimi i w gore i w dół. Ostatecznie zostawiłem 3000 i 10. Co zobaczyłem? Na althold lot na wprost ok, w poshold podczas lotu obraca go i kontruje nim na boki. W chwili hamowania jest droga krótsza ale i bardziej agresywne zamarkowanie "stop". Nadal wydaje mi się że gps nie działa poprawnie.
Kopter jest to wspomniane s900, wizualnie wszystko jest symetryczne, gimbal, pskiet i cp czyli tak jak w typhoon H.
Pidy są równych wartości.
Czy technicznie jest opcja aby gps miał nałożone jakieś ograniczenia? Może ktoś chciałby zerknąć na loga? Chyba ze to nic nie da.
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Zarzuć logiem z zawisu w stabilize
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
Może poza logami rzuć screenami np z ustawień pid. Kręcić może z różnych powodów, chociażby z czym ja walczyłem wczoraj to zbyt niskie stabilize i rate dla yaw.kamilkamien pisze:Może ktoś chciałby zerknąć na loga? .
[wysłane mobilnie]
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy
shaggee pisze:Zarzuć logiem z zawisu w stabilize
Obowiązkowo to zrobię jednak dopiero po niedzieli, bo wszystko co mam jest w w althold
wrepinski pisze:Może poza logami rzuć screenami np z ustawień pid. Kręcić może z różnych powodów, chociażby z czym ja walczyłem wczoraj to zbyt niskie stabilize i rate dla yaw.kamilkamien pisze:Może ktoś chciałby zerknąć na loga? .
[wysłane mobilnie]
Tak wyglądają moje pidy. Wzorowane na gościu który lata z identycznym zestawem co ja
Dodam tylko, że Yaw po przeprowadzeniu "autotune" Pidy są kosmiczne bo
Stab Yaw 6,5
Rate Yaw
P- 1,450
I- 0,145
D- 0,000
Efekt taki, że podczas nawrotów były ewidentne strzały w silniki czy lot odbywał się w althold czy w poshold. Autotune robione z gimbalem i pełnym obładowaniem. Gimbal był przymocowany na twardo we wszystkich osiach.
Na pidach Yaw "fabrycznych" strzałów brak w każdym z trybów. W althold jest ok, nie buja nim a przygody występują tylko na gps.
a tutaj przesyłam film z tego jak zachowuje się latadło w bezwietrznych warunkach i ile potrzebuje czasu na wyhamowanie