Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: kamilkamien »

Witajcie!
Ostatnimi czasy powracam do projektu z Pixhawkiem na pokładzie i mam w związku z tym jedno pytanie które mnie bardzo nurtuje.
Jak interpretować takie zachowanie.
Hexa o masie około 6kg, Pixhawk z softem 3.4 R2, GPS neo8m z drotka i lot postępowy do przodu w trybie "poshold". W chwili puszczenia drążka kopter leci jeszcze przez kilka metrów po czym kontruje i zawisa w miejscu. Czy ta "droga hamowania" lub czas reakcji od chwili kiedy przestaje sterować do chwili zatrzymania się to normalne? Czasem jest to 5 a czasem nawet i 8 metrów w zależności od tego czy pod wiatr czy z wiatrem. Sam zawis jest ok, stoi jak wmurowany. Czy jest to normalne? Czy na ten czas reakcji wpływ ma jakiś parametr? Ten sam kopter na Naza V2 leciał, po odpuszczeniu drążka metr- półtorej i stał niezależnie od wiatru. Satelit 17, hdop w normie, poziom wibracji bliski 1, autotune z powodzeniem we wszystkich osiach a kompas kalibrowany w szczerym polu.

Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
tofficzeq
Posty: 288
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2015, 06:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: tofficzeq »

Jeśli ta hexa waży 6Kg i lata na Pixhawk ze standardowymi ustawieniami PID, bez AutoTune, to można się spodziewać, że tyle może zajmować powrót do "poziomu".

Warto przyjrzeź się PIDom, ewentualnie przeprowadzić AutoTune i później dalej korygować ustawienia.

Ale może się mylę

Edit: nie doczytałem, że było autotune. Jednakże warto by było się przyjżeć PIDom
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: kamilkamien »

Super! Dzięki za szybką odpowiedź!
Powiedz proszę, jaki więc parametr wziąż w pierwszej kolejności pod uwagę? Czy mówimy tutaj o tej samej zasadzie co z gimbalem? Czyli zasada gdzie za czas odpowiada wartość "i"?
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: shaggee »

Kolega tofficzeq nie zrozumiał o co chodzi.
W locie w trybie poshold po puszczeniu drążka kopter kontruje hamując i stoi w miejscu.
Ustawić można 2 parametry:
PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: kamilkamien »

shaggee pisze: PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)

U mnie wygląda więc to następująco
PHLD_BRAKE_ANGLE- 3000
PHLD_BRAKE_RATE- 8

Jak ze swojego doświadczenia byś to więc podbił?

Pierwszy niech zostanie jako 30 stopni a drugi dać na maxa do wartości zalecanej czyli 12 stopni czy więcej?
Ostatnio zmieniony środa 31 sie 2016, 12:30 przez kamilkamien, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tofficzeq
Posty: 288
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2015, 06:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: tofficzeq »

shaggee pisze:Kolega tofficzeq nie zrozumiał o co chodzi.
W locie w trybie poshold po puszczeniu drążka kopter kontruje hamując i stoi w miejscu.
Ustawić można 2 parametry:
PHLD_BRAKE_ANGLE - maksymalne wychylenie kontrowania (np. 3000 to 30-stopni)
PHLD_BRAKE_RATE - szybkość powrotu z wychylenia kontry (np 8 to powrót 8 stopni na sekundę)
co racja to racja, aż sam się przyjrzę tym parametrom u siebie
michgre
Posty: 227
Rejestracja: wtorek 25 lis 2014, 13:26
Lokalizacja: Niedźwiedź

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: michgre »

Z mojego doświadczenia warto najpierw zrobić AutoTune, a potem nieco obniżyć parametry. Wynikowe PIDy z AuoTune są dość agresywne, mogą być zbyt agresywne dla większego modelu, co może skutkować np obluzowywaniem się elementów. Sam zaliczyłem niezłego kreta, gdy poluzowała się antena GPSa i wpadła w śmigła...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: Verid »

michgre pisze:gdy poluzowała się antena GPSa i wpadła w śmigła...
To jest akurat niedbalstwo a nie PID'y. Totalnie NIC nie ma prawa ci w locie odpaść choćby nie wiem jak agresywna maszyna była.
Ten wredny...
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: kamilkamien »

Maszt od gps mam mocno przykręcony i niczego nie bede musiał łapać :)
Jeśli chodzi o dwa wcześniejsze parametry to zchodzilem nimi i w gore i w dół. Ostatecznie zostawiłem 3000 i 10. Co zobaczyłem? Na althold lot na wprost ok, w poshold podczas lotu obraca go i kontruje nim na boki. W chwili hamowania jest droga krótsza ale i bardziej agresywne zamarkowanie "stop". Nadal wydaje mi się że gps nie działa poprawnie.
Kopter jest to wspomniane s900, wizualnie wszystko jest symetryczne, gimbal, pskiet i cp czyli tak jak w typhoon H.
Pidy są równych wartości.
Czy technicznie jest opcja aby gps miał nałożone jakieś ograniczenia? Może ktoś chciałby zerknąć na loga? Chyba ze to nic nie da.
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: shaggee »

Zarzuć logiem z zawisu w stabilize
Awatar użytkownika
wrepinski
Posty: 319
Rejestracja: niedziela 10 maja 2015, 13:44
Lokalizacja: Kaszuby

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: wrepinski »

kamilkamien pisze:Może ktoś chciałby zerknąć na loga? .
Może poza logami rzuć screenami np z ustawień pid. Kręcić może z różnych powodów, chociażby z czym ja walczyłem wczoraj to zbyt niskie stabilize i rate dla yaw.


[wysłane mobilnie]
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Pixhawk i Neo8M- pytanie do posiadaczy

Post autor: kamilkamien »

shaggee pisze:Zarzuć logiem z zawisu w stabilize

Obowiązkowo to zrobię jednak dopiero po niedzieli, bo wszystko co mam jest w w althold

wrepinski pisze:
kamilkamien pisze:Może ktoś chciałby zerknąć na loga? .
Może poza logami rzuć screenami np z ustawień pid. Kręcić może z różnych powodów, chociażby z czym ja walczyłem wczoraj to zbyt niskie stabilize i rate dla yaw.


[wysłane mobilnie]

Obrazek

Tak wyglądają moje pidy. Wzorowane na gościu który lata z identycznym zestawem co ja

Dodam tylko, że Yaw po przeprowadzeniu "autotune" Pidy są kosmiczne bo
Stab Yaw 6,5
Rate Yaw
P- 1,450
I- 0,145
D- 0,000
Efekt taki, że podczas nawrotów były ewidentne strzały w silniki czy lot odbywał się w althold czy w poshold. Autotune robione z gimbalem i pełnym obładowaniem. Gimbal był przymocowany na twardo we wszystkich osiach.

Na pidach Yaw "fabrycznych" strzałów brak w każdym z trybów. W althold jest ok, nie buja nim a przygody występują tylko na gps.


a tutaj przesyłam film z tego jak zachowuje się latadło w bezwietrznych warunkach i ile potrzebuje czasu na wyhamowanie

ODPOWIEDZ