mała duża hexa
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
mała duża hexa
Pomysł na tę hexę miałem już dawno temu ale dopiero teraz udało mi się go zrealizować
założenia:
mały kopter do transportu
mocna budowa by używać 2 duże baterie oraz
możliwość zamontowania małego gimbala typu gopro lub większego do aparatu typu nex 5
oczywiście ma jak najdłużej latać (śmigła 17 cali lub 18 cali)
4-6s
w samej kostrukcji znalazły się:
ramiona składane 18mm długości 320mm
system antywibrtacyjny dla kontrolera lotu wbudowany w konstrukcję koptera
3 podnoszone nogi
jest jeszcze system oparacia baterii od gory o rurki do gimbala pod kopterem, ale na razie to nie zostało zaimplementowane
dodatkowe oparcie 2kg o rurki, do których zostaje przymocowany gimbal daje ogromne obciążenie na owe rurki I powinno całkowicie odciąć ewentualne wibracje, na razie jednak chcę zrobić testy bez tego system by zobaczyć jakie są teraz wibracje, o ile są
zostały użyte:
6 x ESC ZTW Spider 30A 4-6s
6 x Dualsky 5010 390kv
Pixhawk
własny system antywibracyjny rurkowy z płytą + szybkozłączka pod własnego gimbala Polatucha (700 gram)
całość bez śmigieł wyszła 2365 gram
sama rama jest około 800 gram, płyta gimbala około 100 gram, mocowania silników 6 x 20 gram, motory 6 x 120 gram, ESC około 250 gram wszystkie z kablami
będą używane baterie 4s, 2 x 10000mAh I/lub 2 x 16000mAh zależnie od potrzeb
zasady napędu
użyte silniki dają 1600 gram ciągu ze śmigłamu 17 cali (1755) na baterii 4s -> 6 x 1600 = 9600 gram / 2 = 4800 gram do lotu
użyte silniki dają 1900 gram ciągu ze śmigłamu 17 cali potrójnymi na baterii 4s -> 6 x 1900 = 11400 gram / 2 = 5700 gram do lotu
na śmigłach 15 cali I baterii 6s ciąg jest zbliżony choć zużycie prądu nieco mniej ekonomiczne
masa własna: 2500 (wraz ze śmigłami)
2 x 4s 10000mAh = 1600 gram
2 x 4s 16000mAh = 2600 gram
gimbal gopro + kamera = 300 gram
gimbal nex 5 + kamera = 1200 gram
teraz w oparciu testy napędu należy baterie z gimbalami I kopterem tak pomieszać by nie przekroczyć 60% maksymalnego ciągu :)
fotki poniżej
założenia:
mały kopter do transportu
mocna budowa by używać 2 duże baterie oraz
możliwość zamontowania małego gimbala typu gopro lub większego do aparatu typu nex 5
oczywiście ma jak najdłużej latać (śmigła 17 cali lub 18 cali)
4-6s
w samej kostrukcji znalazły się:
ramiona składane 18mm długości 320mm
system antywibrtacyjny dla kontrolera lotu wbudowany w konstrukcję koptera
3 podnoszone nogi
jest jeszcze system oparacia baterii od gory o rurki do gimbala pod kopterem, ale na razie to nie zostało zaimplementowane
dodatkowe oparcie 2kg o rurki, do których zostaje przymocowany gimbal daje ogromne obciążenie na owe rurki I powinno całkowicie odciąć ewentualne wibracje, na razie jednak chcę zrobić testy bez tego system by zobaczyć jakie są teraz wibracje, o ile są
zostały użyte:
6 x ESC ZTW Spider 30A 4-6s
6 x Dualsky 5010 390kv
Pixhawk
własny system antywibracyjny rurkowy z płytą + szybkozłączka pod własnego gimbala Polatucha (700 gram)
całość bez śmigieł wyszła 2365 gram
sama rama jest około 800 gram, płyta gimbala około 100 gram, mocowania silników 6 x 20 gram, motory 6 x 120 gram, ESC około 250 gram wszystkie z kablami
będą używane baterie 4s, 2 x 10000mAh I/lub 2 x 16000mAh zależnie od potrzeb
zasady napędu
użyte silniki dają 1600 gram ciągu ze śmigłamu 17 cali (1755) na baterii 4s -> 6 x 1600 = 9600 gram / 2 = 4800 gram do lotu
użyte silniki dają 1900 gram ciągu ze śmigłamu 17 cali potrójnymi na baterii 4s -> 6 x 1900 = 11400 gram / 2 = 5700 gram do lotu
na śmigłach 15 cali I baterii 6s ciąg jest zbliżony choć zużycie prądu nieco mniej ekonomiczne
masa własna: 2500 (wraz ze śmigłami)
2 x 4s 10000mAh = 1600 gram
2 x 4s 16000mAh = 2600 gram
gimbal gopro + kamera = 300 gram
gimbal nex 5 + kamera = 1200 gram
teraz w oparciu testy napędu należy baterie z gimbalami I kopterem tak pomieszać by nie przekroczyć 60% maksymalnego ciągu :)
fotki poniżej
Ostatnio zmieniony poniedziałek 04 sty 2016, 11:58 przez darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: mała duża hexa
Twoja "płodność" w temacie ram nie przestaje mnie zadziwiać.
Zgrabne ci to wyszło.
Zgrabne ci to wyszło.
Ten wredny...
Re: mała duża hexa
Ładnie wyszło - widzę, że mocowania ze wzniosem kupiłeś gotowe, zgadza się? Dlaczego zamontowałeś 3 silniki do góry nogami? W Y6 jest to oczywiste, ale Ty masz 6 ramion - co daje taki zabieg? Śmigła przecież Ci się nie zachodzą na siebie, na oko 18" też by weszło. Widzę też, że składane podwozie masz przyczepione (takimi samymi mocowaniami jak silniki) do ramion, które są składane jak parasolka - jeśli dobrze mi się wydaje, oznacza to, że aby złożyć ramę do transportu, musisz najpierw "rozłożyć" podwozie, tzn podnieść je, przez co nie da się wygodnie złożyć ramy po odłączeniu zasilania, tak aby spoczywała na ziemi - trzeba będzie ją trzymać w powietrzu, aby nie uszkodzić gimbala, przez cały proces składania ramion.
S500 | ZMR250 | HK FPV250 | Sky Surfer II 1400 | Wing Wing Z-84 | Reely Rhino II
Re: mała duża hexa
to jest minimalizacja - co
Re: mała duża hexa
to jest minimalizacja - coś za coś
ramina rurkowe mają zaledwie 32cm, śmigła 17 cali zachodzą na siebie około 2cm, żeby nie zachodziły należało by wydłużyć ramiona o co najmniej 5cm a to jest aż 5cm I wysokość złożonego koptera była by niemal 50cm, teraz jest troche więcej jak 40cm - to dość duża różnica gdy wielkość ma znaczenie
tak, aby złożyć koptera należy: ściągnąć gimbala (choc mój się mieści między złożonymi ramionami), potem zwinąć nogi a na koniec złożyć ramiona I wsadzić do walcowatego pokrowca
typowe 2 nogi zawsze odstają poza gabaryty ramion złożonych w parasolkę a mnie zależało na najbardziej kompaktowej wersji jak to możliwe
kopter jest również przystosowany do dużych nóg tarota, wystarczy ściągnąć te, które teraz są (są 3 nogi wersja mini) I założyć nowe - 2 duże nogi z rurkami 25/16, przy dwóch nogach nogi w wersji mini były by za słabe
ramina rurkowe mają zaledwie 32cm, śmigła 17 cali zachodzą na siebie około 2cm, żeby nie zachodziły należało by wydłużyć ramiona o co najmniej 5cm a to jest aż 5cm I wysokość złożonego koptera była by niemal 50cm, teraz jest troche więcej jak 40cm - to dość duża różnica gdy wielkość ma znaczenie
tak, aby złożyć koptera należy: ściągnąć gimbala (choc mój się mieści między złożonymi ramionami), potem zwinąć nogi a na koniec złożyć ramiona I wsadzić do walcowatego pokrowca
typowe 2 nogi zawsze odstają poza gabaryty ramion złożonych w parasolkę a mnie zależało na najbardziej kompaktowej wersji jak to możliwe
kopter jest również przystosowany do dużych nóg tarota, wystarczy ściągnąć te, które teraz są (są 3 nogi wersja mini) I założyć nowe - 2 duże nogi z rurkami 25/16, przy dwóch nogach nogi w wersji mini były by za słabe
Re: mała duża hexa
jasne, jasne
na razie d... by mi zmroziło
jak będzie cieplej to zrobię różne testy
na razie d... by mi zmroziło
jak będzie cieplej to zrobię różne testy
Re: mała duża hexa
Jak wewnętrzny kompas Pixhawk-a ? Nie wariuje od tej kabelkologii wokół ?
Re: mała duża hexa
ta hexa jest przed testami więc nie mogę odpowiedzieć
ale kabelków w pixhawku jest dość dużo I tak, wbrew pozorom, tutaj jest ich niewiele bo każdy element ma miejsce gdzieś dalej, jedyna nowość elektroniczna z jaką będę miał do czynienia to pewna bliskość ESC do FC
przy czym sam GPS jest dość daleko od wszystkiego, w GPS znajduje się drugi kompas
plan jest taki, że będzie działać :)
ale kabelków w pixhawku jest dość dużo I tak, wbrew pozorom, tutaj jest ich niewiele bo każdy element ma miejsce gdzieś dalej, jedyna nowość elektroniczna z jaką będę miał do czynienia to pewna bliskość ESC do FC
przy czym sam GPS jest dość daleko od wszystkiego, w GPS znajduje się drugi kompas
plan jest taki, że będzie działać :)