Z tego co patrzyłem w sieci to *powinny* pasować silniki właśnie te od DYSa. Sprzedawane w zestawie były motorki 4008 (46mm / 22,2mm, mocowanie dolne 25x25mm, górne 12x12mm) a DYS jest jedynie nieco grubszy (25mm) ale to chyba będzie można zniwelować podkładkami.
Gimbal doszedł już jakiś czas temu ale okazało się, że silniki od DYSa nie pasowały i musiałem zamówić nowe. Wziąłem iPower GBM4008H-150T z hollow shaftem oraz dorzuciłem alexa 32bit. Gimbal wygląda całkiem sympatycznie choć były małe niedoróbki jak kiepskie dampery (wymieniłem na arrisy, które akurat miałem pod ręką), pierścień mocujący oś yaw był niechlujnie sfrezowany przez co ośka była krzywo (pierścień dokupiłem w e-sklepie dla robotyków) czy wreszcie brak podkładki na łożysku osi yaw przez co chodziła z oporem. Dziś skończyłem wyważać i kalibrować gimbal, jak ucichnie wiatr to polatam. Po testach "na biurku" jestem dobrej myśli, jedynie wydaje mi się, że silnik yaw mógłby być mocniejszy (znalazłem już większego iPowera który będzie pasował). Pitch i roll pracują bardzo ładnie. Aha, rurki są ameliniowe a elementy płaskie wycięte z laminatu, jakby zaminienić na włókno to pewne zrobiłoby się trochę lżej. Ale i tak nie ma tragedii, gimal z silnikami wyszedł mi 820g a więc ~200g więcej od DYSa.
EDYTA:
Ogólne wrażenia po dwóch krótkich lotach pozytywne. Zgodnie z przewidywaniami: roll i pitch zajefajnie chodzą, yaw za słaby motor. Do tego czujniki IMU alexa skalibrowane w temp. 21*C po wyjściu w teren -3*C lekko zgłupiały przez co uciekł horyzont.
EDYTA II:
Alex właśnie dodał opcję kompensacji zmian temperatury. Lada dzień dojdzie mocniejszy silnik i bardzo chętnie to sprawdzę:
Odgrzeje temat. Lepszy rctimer 3 osiowy z kontrolerem 32bit czy coś takiego z kontrolerem 8 bit ale też większym udzwigiem, za to też waga w granicach kilograma.?
"Optymista i pesymista to osoby w gruncie rzeczy do siebie podobne. Obaj uważają, że świat stoi przed nimi otworem. Tyle, że pesymista zdaje się wiedzieć który to otwór."
No nie wiem... A ile to waży? Wczoraj usiadłem do odchudzania swojej 680'tki i wyszło mi 1920 gram (hexa z elektrycznym podwoziem, FC, odbiornik, bec, silniki, ESC, śmigła, nadajnik FPV i iOSD), do tego pakiet 5,8Ah 4S = 560 gram oraz gimbal 3 axis z nexem = 1300 gram (ten z moich zdjęć powyżej ale z wymienionym silnikiem yaw na większy). Rzecz w tym, że taki setup daje 3800 gram czyli 634 gramy per motor. Latam na v3506 580kv z 15x5,5 a z tabelki wynika, że przy tym śmigle mam 650 gram ciągu przy 50% mocy - a więc bezpieczny zawis. Nie wiem ile waży gimbal z twojego zdjęcia ale patrząc po samych silnikach będzie cięższy oraz większy.
"Optymista i pesymista to osoby w gruncie rzeczy do siebie podobne. Obaj uważają, że świat stoi przed nimi otworem. Tyle, że pesymista zdaje się wiedzieć który to otwór."
Wg mnie te wszystkie silniki są zbyt małe do Nexa, włącznie z osiami pitch i roll. Obracać na ziemi dadzą radę, ale w gimbalu chodzi przecież o stabilizację w locie, gdzie są drgania, rzuca i trzęsie!
Wg mnie na wszystkie osie powinny być silniki co najmniej 4xxx, a na yaw nawet 5xxx.
Po licznych próbach i 4 gimbalach pod nexa która miałem w rękach w 100% zgadzam się z przedmówcą.
"Optymista i pesymista to osoby w gruncie rzeczy do siebie podobne. Obaj uważają, że świat stoi przed nimi otworem. Tyle, że pesymista zdaje się wiedzieć który to otwór."
Niedobrze Panowie... mialo byc tanio i lekko, a tym czasem jest odwrotnie.
Niestety moj hexa nie wyrobi z takim ciezarem, wiec chyba trzeba bedzie zmienic kamere na jakiegos kompakta albo GP :(
Dziekuje za wypowiedzi
ostatnio znalazłem coś takiego. Osobiście zakupiłem A5100 tak więc będę edytować ten projekt. Również trzeba sprawdzić czy będzie pasował wasz konwerter HDMI=>AV (zależy którego używacie, może zając więcej lub mniej miejsca) lub mocowania silników, których planujecie używać ale ogólnie rzecz biorąc projekt mi się podoba a autor zachęca do modyfikacji.