DJI F450 bujanie i kraksy

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Witam , po nieudanym multiwii skleciłem quada na ramie dji f450 , gdy trochę wyczułem model zaczeły się szybsze loty i szybkie nawroty itp. Niestety zauważyłem że moja maszyna ma tendencje do bujania się co już objawiło się przy lądowaniu i nawrotach. Przy lądowaniu to była moja wina ponieważ opadałem w pionie... :D już teraz wiem . Niestety martwi mnie że przy szybkim lataniu też ma głupawkę i buja , często to tylko chwilowe i potem ok ,ale już 2 raz miałem kraksę. Wrzucam filmik , co prawda z nieprawidłowego lądowania ale efekt jest taki sam przy nawrotach z większą prędkością. Byłem weekend na pokazie dronów gdzie phantomem i inspire 1 wyczyniali cuda i nawet się nie bujnął żaden. Proszę o pomoc czy problem jest w konfiguracji czy może wyważeniu modelu ? Lata dobrze nie dryfuje i dobrze reaguje na drążki problem tylko przy szybkich manewrach.

https://youtu.be/bttFNimxz7I

Konfiguracja mojego quada to :


Rama dji f450
silniki emax gt2218/11
śmigła carbonowe pelikan 10x4,5
ESC emax 18A
Naza m lite z wgranym softem m V2
akumulator 8000mah 11,1V zamontowany u góry
Radio TG9x z softem ER9X

Kalibracja nazy rzecz jasna zrobiona.


Pozdrawiam
sebeq
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: cebulator »

Za duże wibracje?
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
czak45
Posty: 818
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: czak45 »

A bawiłeś się GAINtami?
Ile model waży?
Pakiet 8000 Mah to trochę dużo.
Jak dla mnie 3000-5000 Mah to optymalnie i podwieszony od spodu.
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Witam , model waży albo 1500g albo 1600g gotowy do lotu , gainów nie ruszałem . Wibracje wyeliminowałem po montażu wyważonych śmigieł. Może warto podwiesić akumulator od dołu ? Akumulator zastosowałem duży ponieważ zależy mi na jak najdłuższym czasie lotu .



pozdrawiam
sebeq
Awatar użytkownika
august
Posty: 387
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 07:14
Lokalizacja: Poznań

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: august »

Nie zawsze duży akumulator = długi czas lotu :)
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Wiec jak najlepiej dobrac akumulator? Ja korzystalem z ecalc dla multikopterow i na takim akusie otrzymalem najlepszy wynik na poziomie 20 minut lotu w trybie mieszanym i troche ponad w zawisie.


Sebeq
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

sebeq pisze:Wiec jak najlepiej dobrac akumulator? Ja korzystalem z ecalc dla multikopterow i na takim akusie otrzymalem najlepszy wynik na poziomie 20 minut lotu w trybie mieszanym i troche ponad w zawisie.
,

Sebeq
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: ghambit »

Gainy masz za nisko ustawione. Wrzuć je na pokrętło i dobierz doświadczalnie aż problem zniknie.
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Hej próbowałem ręcznie zwiększyć gainy o jakies 10% ale model zrobił się nerwowy i pływa na boki.

sebeq
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Ciekawe jest , że po zmianie śmigieł na GF 9x4,5 maszynka lata pięknie dla czego aż taka różnica ??

sebeq
Awatar użytkownika
butrus
Posty: 117
Rejestracja: niedziela 19 paź 2014, 16:32
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: butrus »

czak45 pisze:
Pakiet 8000 Mah to trochę dużo.
Od razu miałem takie samo skojarzenie - jak miałem F450 to ideałem był pakiet 2200mAh i dawał radę z 11min katowania.
Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: camaroon »

Daj zamiast carbonów zwykłe APC lub podobne i na początek daj PID wszędzie po 100. Od tego zaczynaj, a i mniejszy pakiet obowiązkowo!!!
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Awatar użytkownika
august
Posty: 387
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 07:14
Lokalizacja: Poznań

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: august »

Zmień LiPo na coś mniejszego - tak jak koledzy doradzają 2200-3300 jest ok, z taką cegłą co masz nie polatasz tym f450.
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
sebeq
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 17:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: sebeq »

Witam , więc jak to się ma do wagi f450 z kamerą i gimbalem ?? Waga takiego zestawu f450+lipo4500+gimbal+kam to ok 1700g u mnie bez kamery i gimbala 1500g . Oraz co najdziwiniejsze dla mnie dlaczego na mniejszych śmigłach lata lepiej niż na większych ? 9x4.5 jest ok 10x4.5 carbon jest lipa ??
Loki
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 17 kwie 2011, 16:59
Lokalizacja: Chełmno

Re: DJI F450 bujanie i kraksy

Post autor: Loki »

sebeq pisze:dlaczego na mniejszych śmigłach lata lepiej niż na większych ? 9x4.5 jest ok 10x4.5 carbon jest lipa ??
A wystarczy pomyśleć mniejsze śmigła =większa prędkość obrotowa do wytworzenia tego samego ciągu a co za tym idzie lepsza stabilizacja, responsywność napędu dzięki większym obrotom. Zamiast iść w pojemność lepiej zmienić na 4s 5000 i masz to samo co 3s 8000 ale zachowanie koptera będzie zdecydowanie lepsze nawet i na tych śmigłach 10 calowych
ODPOWIEDZ