DJI F450 bujanie i kraksy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
DJI F450 bujanie i kraksy
Witam , po nieudanym multiwii skleciłem quada na ramie dji f450 , gdy trochę wyczułem model zaczeły się szybsze loty i szybkie nawroty itp. Niestety zauważyłem że moja maszyna ma tendencje do bujania się co już objawiło się przy lądowaniu i nawrotach. Przy lądowaniu to była moja wina ponieważ opadałem w pionie... :D już teraz wiem . Niestety martwi mnie że przy szybkim lataniu też ma głupawkę i buja , często to tylko chwilowe i potem ok ,ale już 2 raz miałem kraksę. Wrzucam filmik , co prawda z nieprawidłowego lądowania ale efekt jest taki sam przy nawrotach z większą prędkością. Byłem weekend na pokazie dronów gdzie phantomem i inspire 1 wyczyniali cuda i nawet się nie bujnął żaden. Proszę o pomoc czy problem jest w konfiguracji czy może wyważeniu modelu ? Lata dobrze nie dryfuje i dobrze reaguje na drążki problem tylko przy szybkich manewrach.
https://youtu.be/bttFNimxz7I
Konfiguracja mojego quada to :
Rama dji f450
silniki emax gt2218/11
śmigła carbonowe pelikan 10x4,5
ESC emax 18A
Naza m lite z wgranym softem m V2
akumulator 8000mah 11,1V zamontowany u góry
Radio TG9x z softem ER9X
Kalibracja nazy rzecz jasna zrobiona.
Pozdrawiam
sebeq
https://youtu.be/bttFNimxz7I
Konfiguracja mojego quada to :
Rama dji f450
silniki emax gt2218/11
śmigła carbonowe pelikan 10x4,5
ESC emax 18A
Naza m lite z wgranym softem m V2
akumulator 8000mah 11,1V zamontowany u góry
Radio TG9x z softem ER9X
Kalibracja nazy rzecz jasna zrobiona.
Pozdrawiam
sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Za duże wibracje?
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
A bawiłeś się GAINtami?
Ile model waży?
Pakiet 8000 Mah to trochę dużo.
Jak dla mnie 3000-5000 Mah to optymalnie i podwieszony od spodu.
Ile model waży?
Pakiet 8000 Mah to trochę dużo.
Jak dla mnie 3000-5000 Mah to optymalnie i podwieszony od spodu.
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Witam , model waży albo 1500g albo 1600g gotowy do lotu , gainów nie ruszałem . Wibracje wyeliminowałem po montażu wyważonych śmigieł. Może warto podwiesić akumulator od dołu ? Akumulator zastosowałem duży ponieważ zależy mi na jak najdłuższym czasie lotu .
pozdrawiam
sebeq
pozdrawiam
sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Nie zawsze duży akumulator = długi czas lotu :)
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Wiec jak najlepiej dobrac akumulator? Ja korzystalem z ecalc dla multikopterow i na takim akusie otrzymalem najlepszy wynik na poziomie 20 minut lotu w trybie mieszanym i troche ponad w zawisie.
Sebeq
Sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
sebeq pisze:Wiec jak najlepiej dobrac akumulator? Ja korzystalem z ecalc dla multikopterow i na takim akusie otrzymalem najlepszy wynik na poziomie 20 minut lotu w trybie mieszanym i troche ponad w zawisie.
,
Sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Gainy masz za nisko ustawione. Wrzuć je na pokrętło i dobierz doświadczalnie aż problem zniknie.
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Hej próbowałem ręcznie zwiększyć gainy o jakies 10% ale model zrobił się nerwowy i pływa na boki.
sebeq
sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Ciekawe jest , że po zmianie śmigieł na GF 9x4,5 maszynka lata pięknie dla czego aż taka różnica ??
sebeq
sebeq
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Od razu miałem takie samo skojarzenie - jak miałem F450 to ideałem był pakiet 2200mAh i dawał radę z 11min katowania.czak45 pisze:
Pakiet 8000 Mah to trochę dużo.
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Daj zamiast carbonów zwykłe APC lub podobne i na początek daj PID wszędzie po 100. Od tego zaczynaj, a i mniejszy pakiet obowiązkowo!!!
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Zmień LiPo na coś mniejszego - tak jak koledzy doradzają 2200-3300 jest ok, z taką cegłą co masz nie polatasz tym f450.
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
Witam , więc jak to się ma do wagi f450 z kamerą i gimbalem ?? Waga takiego zestawu f450+lipo4500+gimbal+kam to ok 1700g u mnie bez kamery i gimbala 1500g . Oraz co najdziwiniejsze dla mnie dlaczego na mniejszych śmigłach lata lepiej niż na większych ? 9x4.5 jest ok 10x4.5 carbon jest lipa ??
Re: DJI F450 bujanie i kraksy
A wystarczy pomyśleć mniejsze śmigła =większa prędkość obrotowa do wytworzenia tego samego ciągu a co za tym idzie lepsza stabilizacja, responsywność napędu dzięki większym obrotom. Zamiast iść w pojemność lepiej zmienić na 4s 5000 i masz to samo co 3s 8000 ale zachowanie koptera będzie zdecydowanie lepsze nawet i na tych śmigłach 10 calowychsebeq pisze:dlaczego na mniejszych śmigłach lata lepiej niż na większych ? 9x4.5 jest ok 10x4.5 carbon jest lipa ??