GroundStation by Zbig&Pitlab

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Nie każdy ma nadmiar potencjometrów w aparaturze :-(
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Zbig pisze:Nie każdy ma nadmiar potencjometrów w aparaturze :-(
Oj tam oj tam. Jak nie ma to niech nie wydziwia :-P Nikt nikogo nie zmusza do używania takich "fjuczerów" :-) .
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
rycerz100
Posty: 992
Rejestracja: piątek 23 gru 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rycerz100 »

miś pisze:Szkoda że Twój GS nie odbiera sygnału RC z aparatury. Bo ostatnio w moim sterowniku trackera zrobiłem sterowanie offsetem przy pomocy potencjometru w aparaturze :-)
Ja tam się nie znam na takich rzeczach ale czy to nie modło by pójść telegazetą do GS a ten wprowadził by poprawkę na serwa trackera ? ;-) :-P
Mirek
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Coś jak wysyłanie telegramu do żony, żeby nas podrapała po nosie :mrgreen:

A na serio, to bardzo praktyczny "ficzer", szczególnie jak próbujemy złapać resztki sygnału na granicy zasięgu. Wtedy gdy korekta jest najbardziej potrzebna, a telemetria po "odstrojeniu" anteny już praktycznie nie działa...
Zostańmy przy potencjometrze OK?
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

darek_op pisze: Symbol wskazujący model jest mało podobny do samolotu :-D
Nie ma na stałe zaznaczonej na mapie bazy jako punktu orientacyjnego :evil:
Tak będzie lepiej?
Obrazek
Awatar użytkownika
pbrys
Posty: 1663
Rejestracja: czwartek 10 lis 2011, 18:52
Lokalizacja: Lubienia

Post autor: pbrys »

Tylko dziób samolotu jakos malo aerodynamiczny ;-)
piotr
Posty: 269
Rejestracja: piątek 23 kwie 2010, 23:40
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: piotr »

Jeśli GS ma możliwość analizy jakości sygnału wideo .To czy nie można na granicy zasięgu uruchomić przyciskiem lub automatycznie (poniżej jakiegoś poziomu sygnału) procedury dostrajania automatycznego -poszukiwanie w pionie i poziomie najlepszego sygnału?
Piotr
Awatar użytkownika
zeman0
Posty: 684
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 22:07
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: zeman0 »

piotr pisze:To czy nie można na granicy zasięgu uruchomić przyciskiem lub automatycznie (poniżej jakiegoś poziomu sygnału) procedury dostrajania automatycznego -poszukiwanie w pionie i poziomie najlepszego sygnału?
To jest ciekawa propozycja.
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Awatar użytkownika
Andrzej_P
Posty: 206
Rejestracja: wtorek 08 maja 2012, 20:40
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Andrzej_P »

Zbig pisze:
darek_op pisze: Symbol wskazujący model jest mało podobny do samolotu :-D
Nie ma na stałe zaznaczonej na mapie bazy jako punktu orientacyjnego :evil:
Tak będzie lepiej?
Obrazek
Wygląda super :-)
no ale żeby tak nad miastem na wysokości 17m latać - ;-)
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
zbipok
Posty: 1965
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: zbipok »

Zbig pisze: Tak będzie lepiej?
Obrazek
Super na następne loty zabieram laptopy,
Czy ikona samolotu uwzględnia kierunek lotu?
Awatar użytkownika
Piol
Posty: 35
Rejestracja: wtorek 11 paź 2011, 09:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Piol »

Teraz tylko zintegrować z flightradar24 i kontrola lotów będzie na bieżąco ;-)
Skąd można pobrać wersję 2.23a ?
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Nie, ikona nie uwzględnia kierunku lotu.
Wersja 2.23a niebawem, soft wymaga też nowego firmware dla groundstation, a pracuję jeszcze nad potencjometrem do adjustacji horyzontu.

Dostrajanie to pieśń przyszłości. Musiałbym najpierw dobrze przeanalizować logi, jaki jest ogólny poziom fluktuacji jakości sygnału i czy algorytm dostrajania miałby jakiekolwiek szanse lepiej dostroić się, a nie tylko "gonić króliczka" (zakładam, że miałby cokolwiek poprawić w dostrojeniu, a nie tylko wyeliminować potrzebę ręcznego ustawienia stojaka na północ). W kilku ostatnich lotach próbowałem ręcznie się dostrajać, ale w efekcie w zasadzie tylko odstrajałem :-(
Awatar użytkownika
Skipper
Posty: 256
Rejestracja: sobota 07 kwie 2012, 06:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Skipper »

Zbig pisze:...
Dostrajanie to pieśń przyszłości. .... W kilku ostatnich lotach próbowałem ręcznie się dostrajać, ale w efekcie w zasadzie tylko odstrajałem :-(
W statkowych systemach satelitarnych (Inmarsat i V-SAT) antena stroi się na sygnał - najpierw jest zgrubne z rachunków a potem dokładne na sygnał. To niestety trwa wieki, no może nie wieki ale tak z 5, 10 minut ale czasem nawet do godziny. Są jakieś (nie wiem dokładnie) trudności z algorytmami i w stożku okołozenitalnym (2-3°) żaden system nie działa poprawnie - V-SAT w ogóle sobie nie radzi. Algorytm ogólnie bazuje na przeszukaniu sektora - np. jedzie liniowo od 20° do 30°, obniża elewację o 1° i znowu liniowo to samo. Potem zawęża sektor nieba i zagęszcza szukanie. Jak złapie i wyliczy sobie refrakcję to trzyma przyzwoicie.

Innymi słowy może być trudne w realizacji dla całego nieboskłonu. Łatwiej dla modelu daleko bo wówczas kąt elewacji jest bliski zera i wystarczy (chyba) szukanie azymutu.

Też próbowałem dostrajać ręcznie i też nigdy mi się nie udało poprawić :-)
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Dostrajanie można realizować na przykład tak:

Zakładając min 10km baza-model i "wąska" antena. Elewację zostawiamy bez zmian(0-1°). Azymutem szybki ruch w lewo aż do zaniku sygnału i zapisanie wartości, następnie to samo w prawo. Bierzemy z tego połowę i mamy dostrojone.

Teraz jak to wykorzystać w praktyce? Kiedy GS miałby to robić?
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Wracając do meritum:

http://www.bigaj.com.pl/rc/PitlabOSD/Firmware223a.zip

A w nim manager, groundstation i mały obrazek jak podłaczyć potencjometr do korekty horyzontu.
Aby właczyć dodatkową korektę potencjometrem nalezy wejśc w ustawienia i wybrac "azimuth adjust"
zobaczycie checkbox [x] use potentiometer - nalezy go właczyć.
UWAGA: potencjometr jest dodatkowy (wciąz dziala ręczna obsługa kółeczkiem) - pozwala na zmianę azymutu +/- 90 stopni.

Nowe ikonki samolotu i bazy w managerze nie wymagają chyba komentarza
ODPOWIEDZ