Budowa pierwszego coptera - problem uzbrojenia silników
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
- Lokalizacja: Mrągowo
Budowa pierwszego coptera - problem uzbrojenia silników
Witam
Jako ,że jestem tu nowy to się najpierw przywitam - Witajcie.
Od zawsze fascynowały mnie coptery więc postanowiłem spróbować sił w budowie własnego.
Po wielu godzinach wylatanych na copterach typu biedronka stwierdziłem ,że już czas.
Padło na taką konfigurację:
Kfc32 v2
Silniki emax cf2822
ESC Emax simonk 30A Fast PWM
Aparatura Turnigy 9x
rama profil alu
Podłączenie wszystkiego nie stworzyło większych kłopotów - jak również kalibracja i wyważenie silników i śmigieł.
W KFC32 tool ustawienia według przeczytanych tysięcy postów - wychylenia manetek w zakresie 1020 - 1980.
Kfc32 tool pokazuje wszystko w porządku - testy silników działają - prawidłowe rewersy itp. ale..
- nie mogę zazbroić silników !!!
Aparatura ustawiona na PPM - typ - Heli 4 - endpointy ustawione tak jak wyżej
KFC32 ustawione na PWM ponieważ na PPM brak reakcji
Co może być z tym zazbrajaniem silników ?
Pozdrawiam
Marcin
EDIT : - komenda esccalibrate w Putty powoduje tylko pikanie silników - niema załączenia ich na min i max.
Jako ,że jestem tu nowy to się najpierw przywitam - Witajcie.
Od zawsze fascynowały mnie coptery więc postanowiłem spróbować sił w budowie własnego.
Po wielu godzinach wylatanych na copterach typu biedronka stwierdziłem ,że już czas.
Padło na taką konfigurację:
Kfc32 v2
Silniki emax cf2822
ESC Emax simonk 30A Fast PWM
Aparatura Turnigy 9x
rama profil alu
Podłączenie wszystkiego nie stworzyło większych kłopotów - jak również kalibracja i wyważenie silników i śmigieł.
W KFC32 tool ustawienia według przeczytanych tysięcy postów - wychylenia manetek w zakresie 1020 - 1980.
Kfc32 tool pokazuje wszystko w porządku - testy silników działają - prawidłowe rewersy itp. ale..
- nie mogę zazbroić silników !!!
Aparatura ustawiona na PPM - typ - Heli 4 - endpointy ustawione tak jak wyżej
KFC32 ustawione na PWM ponieważ na PPM brak reakcji
Co może być z tym zazbrajaniem silników ?
Pozdrawiam
Marcin
EDIT : - komenda esccalibrate w Putty powoduje tylko pikanie silników - niema załączenia ich na min i max.
Ostatnio zmieniony sobota 22 lis 2014, 23:04 przez stanekmery, łącznie zmieniany 1 raz.
stanekmery
Jeżeli masz TG9x w trybie MODE1 daj lewy drążek w prawo na ok 2 sec.
Wyzwalacz zdalny do time laps (wszystkie aparaty) http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=10&t=35318
"Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą"
"Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą"
-
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
- Lokalizacja: Mrągowo
Mam mode 2. Lewy drążek prawo dół nie działa. Zastanawia mnie ten brak przy komendzie esccalibrate startu silników. Ale w kfc32 tool test silników działa.
Ostatnio zmieniony sobota 22 lis 2014, 22:46 przez stanekmery, łącznie zmieniany 1 raz.
stanekmery
Hmm tryb heli powiadasz, ja mam Samolotowy.
To zaprogramuj sobie ARM na jakimś mixerze i z dodatkowego włącznika sprobuj odpalić.
Zobacz to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb1 ... a4f5b.html
To zaprogramuj sobie ARM na jakimś mixerze i z dodatkowego włącznika sprobuj odpalić.
Zobacz to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb1 ... a4f5b.html
Wyzwalacz zdalny do time laps (wszystkie aparaty) http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=10&t=35318
"Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą"
"Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą"
Pomijając już problemy z elektroniką.
Wydaje mi się że masz strasznie długie te ramiona. Niepotrzebnie też ażurowałeś je.
Skoro to Twój pierwszy duży copter to może się zdarzyć kilka upadków. A Twoje ramiona będą się giąć jak papier.
Obym był złym prorokiem.
Wydaje mi się że masz strasznie długie te ramiona. Niepotrzebnie też ażurowałeś je.
Skoro to Twój pierwszy duży copter to może się zdarzyć kilka upadków. A Twoje ramiona będą się giąć jak papier.
Obym był złym prorokiem.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
esccalibrate kalibruje regulatory. Tam jest tekst napisany co robić? Standardowo się uzbraja w MODE2 gaz do dołu i w prawo na chwilę.
MarekP
Ja miałem problem z uzbrajaniem jak jeden z przełączników zajmowal sie BARO. I jak włączyłęm BARO to próba uzbrojenia - pik pik i wszystko. Ale tak ma być. Może coś masz włączone? Pewnie screen z kfctool by mógł pomoc.
MarekP
Ja miałem problem z uzbrajaniem jak jeden z przełączników zajmowal sie BARO. I jak włączyłęm BARO to próba uzbrojenia - pik pik i wszystko. Ale tak ma być. Może coś masz włączone? Pewnie screen z kfctool by mógł pomoc.
- Dragono1313
- Posty: 98
- Rejestracja: piątek 27 cze 2014, 21:30
- Lokalizacja: Wejherowo
Najprawdopodobniej masz, jak już powiedział marekp, załączony jakiś tryb, który na to nie pozwala. Próbujesz je uzbroić z czymś włączonym czy na zero wszystko?
Dla przykładu jakoś niedawno męczyłem się z uzbrajaniem w Crius AIOP ponad pół godziny, już były najgorsze myśli, a tu nagle okazało się, że nie wyłączyłem GPS Hold
Dla przykładu jakoś niedawno męczyłem się z uzbrajaniem w Crius AIOP ponad pół godziny, już były najgorsze myśli, a tu nagle okazało się, że nie wyłączyłem GPS Hold
Co wiem to pomogę, czego nie wiem to się dowiem, czego się nie dowiem to się domyślę
- Dragono1313
- Posty: 98
- Rejestracja: piątek 27 cze 2014, 21:30
- Lokalizacja: Wejherowo
To przepraszam, pewnie było to coś innego, co mam na tym przełączniku albo obok. W każdym razie sens pozostaje - po wyłączeniu silniki uzbroiły się normalnie.marekj pisze:A to dziwne, bo przy GPS Hold silniki się bez problemu uzbrajają w AIO.
Co wiem to pomogę, czego nie wiem to się dowiem, czego się nie dowiem to się domyślę
-
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
- Lokalizacja: Mrągowo
Rozmontowałem kopter i składam wszystko jeszcze raz - podejrzewam , że coś było nie tak z zaprogramowaniem regulatorów. Zamówiłem także programator z ABC RC który ułatwi mi programowanie regli. W czwartek będzie więc jak poskładam wszsytko do kupy to opiszę co i jak. Zrobię również screeny z toola.
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Marcin
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Marcin
stanekmery
-
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
- Lokalizacja: Mrągowo
Problemów ciąg dalszy:
- regulatory zaprogramowane za pomocą karty
Po uzbrojeniu silników i uruchomieniu silników na minimalnych obrotach po ok. 2-3 sekundach zaczyna przyśpieszać silnik nr1 - w kfc tool trzy silniki stoją na wartościach 1100 a jeden dobija do 1400 - po upływie ok 10 sekund powoli zaczyna doganiać go silnik nr.2 - czym może być to spowodowane ?
błędy kalibracji acc ? żyro ?
czy montaż regulatorów blisko siebie może mieć na to wpływ ?
Pozdrawiam
Marcin
- regulatory zaprogramowane za pomocą karty
Po uzbrojeniu silników i uruchomieniu silników na minimalnych obrotach po ok. 2-3 sekundach zaczyna przyśpieszać silnik nr1 - w kfc tool trzy silniki stoją na wartościach 1100 a jeden dobija do 1400 - po upływie ok 10 sekund powoli zaczyna doganiać go silnik nr.2 - czym może być to spowodowane ?
błędy kalibracji acc ? żyro ?
czy montaż regulatorów blisko siebie może mieć na to wpływ ?
Pozdrawiam
Marcin
stanekmery