MinimOSD dla eLeReS AutoPilot
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
OSD podłączamy do eLeReS AP tak:
GND OSD do GND AP
RX OSD do TX AP - tu podłączony jest też RX od GPS. Dla bezpieczeństwa zalecam wstawić w szeregu po rezystorze po 1k. Jeden od AP do OSD, drugi od AP do GPS. Chociaż nie są one wymagane to mogą uratować OSD lub GPS od błędów w podłączeniach.
Zaktualizowałem też schemat w pierwszym poście wątku o eLeReS AP.
GND OSD do GND AP
RX OSD do TX AP - tu podłączony jest też RX od GPS. Dla bezpieczeństwa zalecam wstawić w szeregu po rezystorze po 1k. Jeden od AP do OSD, drugi od AP do GPS. Chociaż nie są one wymagane to mogą uratować OSD lub GPS od błędów w podłączeniach.
Zaktualizowałem też schemat w pierwszym poście wątku o eLeReS AP.
Pzdr. -----MIŚ-----
Dziękujęmiś pisze:Zaktualizowałem też schemat w pierwszym poście wątku o eLeReS AP.
Na pierwszym planie : Mała Hania 25.11.2014
Bixler v2 eLeReS AP z MAXem in progress...
Bimbal pod mobiusa do F550 (dopieszczanie)
ZMR 250 ->Pierwsze Koty za Płoty(OSTRO!)
Raptor FPV 1600 - rekord 5500m i tyle mi styka
Bixler v2 eLeReS AP z MAXem in progress...
Bimbal pod mobiusa do F550 (dopieszczanie)
ZMR 250 ->Pierwsze Koty za Płoty(OSTRO!)
Raptor FPV 1600 - rekord 5500m i tyle mi styka
Jak podłączysz według schematu to nie do końca. OSD by podkradało jakby było wpięte do pinu TX od GPS'a. I tak trzeba by podłączyć każde OSD które gada wprost z GPS'em.uszy19922 pisze:W takim razie podkrada :D
A tu została zastosowana genialna koncepcja aby AP najpierw wysłał do GPS'a inicjalizację, i jak już GPS zacznie normalnie pracować to AP zaczyna wysyłać dane do OSD w którym jest specjalne oprogramowanie współpracujące z AP. Jednocześnie w tym samym czasie AP odbiera dane z GPS.
A GPS ignoruje dane nie przeznaczone do niego, bo nie są dla GPS'a w formacie który może zrozumieć.
Pzdr. -----MIŚ-----
Nie suche, tylko już zdekodowane przez AP, po czym rozparcelowane i wyselekcjonowane tylko te informacje które są istotne dla OSD. I do tego zakodowane w formacie zjadliwym dla OSD.uszy19922 pisze:Rozumiem, że AP wysyła wszystko co może, jednocześnie, też to co odbiera czyli np. suche dane z GPS-a.
Pzdr. -----MIŚ-----
Super bo już się obawiałem że projekt umarł.
Mam nadzieje ze Kabanosik przetestuje bo ja puki co jeszcze jestem uziemiony (brak MPU i GPS ale idą... )
Mam nadzieje ze Kabanosik przetestuje bo ja puki co jeszcze jestem uziemiony (brak MPU i GPS ale idą... )
Na pierwszym planie : Mała Hania 25.11.2014
Bixler v2 eLeReS AP z MAXem in progress...
Bimbal pod mobiusa do F550 (dopieszczanie)
ZMR 250 ->Pierwsze Koty za Płoty(OSTRO!)
Raptor FPV 1600 - rekord 5500m i tyle mi styka
Bixler v2 eLeReS AP z MAXem in progress...
Bimbal pod mobiusa do F550 (dopieszczanie)
ZMR 250 ->Pierwsze Koty za Płoty(OSTRO!)
Raptor FPV 1600 - rekord 5500m i tyle mi styka
Testuj, testuj najwyższa pora :)kabanosik pisze:Jak pogoda pozwoli to postaram się w wekend przetestowac. W tygodniu niestety nie mogę.remix pisze: Mam nadzieje ze Kabanosik przetestuje bo ja puki co jeszcze jestem uziemiony (brak MPU i GPS ale idą... )
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Test kolejnego softu zrobiony. Niestety strasznie wiało więc modelem mocno rzucało na wszystkie strony.
Prędkość wydaje się już być ok. Wysokość jest liczona chyba od poziomu zamiast poziomu lotniska (wiadomo ,że wysokość z GPS nie będzie doskonała).Wariometr nawet nie drgnął.
Podsumowanie, jak widać na filmiku jest widoczne przed startem do momentu uruchomienia silnika, ale po locie nie pokazało się już. W drugim locie było to samo(niestety coś się nie nagrał)
Nie mam pewności co do napięcia baterii. Czy pakiet już taki kiepski czy wskazania coś oszukują.
Na chwilę obecną da się już latać, ale przydało by się to podsumowanie.
Prędkość wydaje się już być ok. Wysokość jest liczona chyba od poziomu zamiast poziomu lotniska (wiadomo ,że wysokość z GPS nie będzie doskonała).Wariometr nawet nie drgnął.
Podsumowanie, jak widać na filmiku jest widoczne przed startem do momentu uruchomienia silnika, ale po locie nie pokazało się już. W drugim locie było to samo(niestety coś się nie nagrał)
Nie mam pewności co do napięcia baterii. Czy pakiet już taki kiepski czy wskazania coś oszukują.
Na chwilę obecną da się już latać, ale przydało by się to podsumowanie.