MultiWiiCopter - jak zbudować niedrogie FC

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Dzięki za odpowiedź. Nie zdążyłem jeszcze do końca doczytać postu Misia. Wyjąłem zworę uruchomiłem apkę dioda świeci i w multwii jest reakcja na drążki:D. Tak miałem czas zworkę na BAT. Ok czyli apka jest sprawna chyba. Ale i tak nie reaguje na aktywować silników. Ustawię te wartości. Czy jak ustawie yaw itp. To trzeba to jakoś zapisać? czy odłączam zasilanie od multwii odłączam rs232. I włączam jeszcze raz?
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4658
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Zakresy ustawiasz w radiu, nie w MW
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Żeby zmienić zakresy drążków w tej aparaturze, oraz ustawić rewersy musisz tę aparaturę podłączyć przez USB do PC (gniazdo z tyłu aparatury). Ustawiasz programem T6Config dostępnym ze strony HK.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 1223
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 20:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: mknet »

pma_ pisze:Przecież Bat jest do zasilania odbiornika :)
Dla potomności bat w odbiorniku jest do bindowania, zasilania, jak i wyciągnięcia sygnału ppm sum.
Użytkowane: Bixler 2 1500m, SkySurfer 2000mm, Transporter Q7.6, Mini-Hrejser slim 280mm, Delta120min.
Składają się: SU31 ElectriFly, FarFlyer długolot fpv.
Zakurzone: T-rex 500ESP, Ofna ultra lx comp, Hpi Sprint 2
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie quad nie chce startować. Patrząc na konfigurację quada x, to silnik 11 i 9 podnosi tą swoją część-tył. A 3 i 10 nic. Wiem że to zależy od śmigłą cw i cww, i od obrotu silnika, ale nie wiem sam jak mam to już ustawić. Bo już kable zmieniłem. I właśnie tak się dzieje. Czy to że 9 i 11 dobrze chodzą jest dowodem że dobrze śmigła założyłem, i błędu szukać w obrocie silników?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Silniki mają się kręcić jak poniżej:
Obrazek
I to ustawiasz kablami między regulatorami a silnikami. Do tego obrazka dobierasz też odpowiednie śmigła tak aby były napisami do góry a dmuchały do dołu :-)
No i jeszcze jedna drobnostka :-) trzeba na poziomej powerzchni postawić maszynę i skalibrować ACC.
A potem kolejna drobnostka - skalibrować regulatory na ustawiony w kodzie zakres gazu i ustawione w kodzie minthrottle.
Echhhh nie chce Ci się czytać :-(
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Chce mi się czytać:D Mam nawet parę poradników z neta. Ale myślałem że jako tako na początek to się wzniesie a potem będzie się dalej ustawiać. Wiem że wystarczy dwa kable zamienić i tym samym zmieniamy obroty. ACC też dobrze mam skonfigurowane-przebieg prosty. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy mam dobrze ustawioną aparaturę w programie hk? Link do filmiku parę postów wcześniej(według niego ustawiałem).
Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

atxmega pisze:Czy ktoś mógłby potwierdzić czy mam dobrze ustawioną aparaturę w programie hk?
Jak zrobisz filmik z Multiwii Config jak działają słupki od RC i jakie uzyskujesz w nich wartości to tak. Bo ten filmik co pokazałeś to teoria od strony aparatury, a tu trzeba to skonfrontować z tym jak Twoje multiwii odbiera sygnały z odbiornika.
Pzdr. -----MIŚ-----
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Czy ktoś wie dlaczego mam złe obroty na przednim lewym i tylnym prawym silniku? Charakteryzuje się to tym, że w momencie dodania gazu słupki w programie się podnoszą ale potem opadają po mimo że gaz na max jest. Regle robię tak:podłączam aku,apka uzbrojona, max gaz, i podpinam kanał silnika, rozbrajam silnik. Wyłączam aku wyjmuje "zrobiony" kanał. I od początku z następnymi. jedyne co mnie zastanawia że ta "muzyczka" nie jest taka sama do każdego kanału.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4658
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

atxmega pisze:Czy ktoś wie dlaczego mam złe obroty na przednim lewym i tylnym prawym silniku? Charakteryzuje się to tym, że w momencie dodania gazu słupki w programie się podnoszą ale potem opadają po mimo że gaz na max jest. Regle robię tak:podłączam aku,apka uzbrojona, max gaz, i podpinam kanał silnika, rozbrajam silnik. Wyłączam aku wyjmuje "zrobiony" kanał. I od początku z następnymi. jedyne co mnie zastanawia że ta "muzyczka" nie jest taka sama do każdego kanału.
Może zacznij od przeczytania instrukcji i doczytania jak się kalibruje regle w MW
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Czytałem, i tą na początku i inne. Mógłbyś powiedzieć w którym miejscu robię błąd? Bo domyślam się że źle postępuję z sterownikami od silników. Tylko proszę mnie nie odsyłać to czytania instrukcji.....
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

atxmega pisze:Regle robię tak:podłączam aku,apka uzbrojona, max gaz, i podpinam kanał silnika, rozbrajam silnik. Wyłączam aku wyjmuje "zrobiony" kanał. I od początku z następnymi.
Obecnie to się robi tak: https://code.google.com/p/multiwii/wiki/ESCsCalibration
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Nie działa nadal achhh. Silniki na pewno dobrze podłączone, podgląd w multwii na silniki które się wolniej kręcą są autentyczne z tymi które się wolniej kręcą w quadzie. Kalibracja wyglądała tak:
USB do płytki-bez lipo>wgranie softu z linijką>odłączenie usb>podłączenie lipo,"muzyczka" gra i ciesza>odłączam lipo>podłączam usb i wgrywam soft bez tej linijki> kalibruje acc. I nadal ten sam objaw. Co jest nie tak? Może coś w tym programie od aparatury trzeba ustawić? Wychylenia drążków są od 1020 do 1980.
Dzięki i pozdrawiam
atxmega
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 04 sie 2014, 15:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: atxmega »

Ktoś coś podpowie?
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

ok, zakres masz prawidlowy (drazkow) a jakie masz punkty srodkowe ? (podpowiem ze powinny byc na 1500 +/- 3-5 - bo masz opory w czytaniu manuali)
AutoQuad Team
ODPOWIEDZ