Dji phantom 2 utrata kontroli przy osiągnięciu 20% aku

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

iustus
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 25 sie 2014, 17:20
Lokalizacja: łódź

Dji phantom 2 utrata kontroli przy osiągnięciu 20% aku

Post autor: iustus »

Mam pytanie może ktoś pomoże. Kilka razy zdarzyło mi się w trybie nasza latające z GPS w momencie osiągnięcia 20% akumulatora (zapala się rezerwa) utratacic kontrolę nad dronem. Przestały działać stery kierunku i wysokości. Przełączenie w tryb ati pomogło i mogłem odzyskać władze. Zdarza się mi to również w trybie phantom raz na kilka lotów. Czy ma ktoś pomysł co to za chochlik i jak się go pozbyć?
Awatar użytkownika
3man
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 08:57
Lokalizacja: Konopnica

Post autor: 3man »

A nie włącza mu się RTH? U mnie w okolicach 20-19% baterii załącza się RTH. Dron stwierdza, że najwyższa pora lecieć do domu. Wychodzę z tego tak samo, przełączam na Atti albo manual.
Ten procent to się chyba waha w zależności od tego jak daleko jesteś od pozycji Home. Tak mi się zdaje. Im dalej tym wcześniej się włącza
To nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie.
greniu
Posty: 185
Rejestracja: piątek 17 sty 2014, 00:23
Lokalizacja: Polska

Re: Dji phantom 2 utrata kontroli przy osiągnięciu 20% aku

Post autor: greniu »

iustus pisze:Mam pytanie może ktoś pomoże. Kilka razy zdarzyło mi się w trybie nasza latające z GPS w momencie osiągnięcia 20% akumulatora (zapala się rezerwa) utratacic kontrolę nad dronem. Przestały działać stery kierunku i wysokości. Przełączenie w tryb ati pomogło i mogłem odzyskać władze. Zdarza się mi to również w trybie phantom raz na kilka lotów. Czy ma ktoś pomysł co to za chochlik i jak się go pozbyć?
przy 20% włacza się tryb swobodnego opadania - to normalne
iustus
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 25 sie 2014, 17:20
Lokalizacja: łódź

To nie tryb swobodnego opadania

Post autor: iustus »

Tylko tryb swobodnego odlotu bo opadać wcale nie ma zamiaru. I co ciekawe raz to się zdarza a raz nie.
iustus
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 25 sie 2014, 17:20
Lokalizacja: łódź

Rth

Post autor: iustus »

Trochę dziwne bo przy 20% to daleko się nie nadają ale musze sprawdzić czy ma ochotę na powrót do miejsca startu czy też w innym kierunku. Na razie u mnie włączala się panika i nie spojrzałem dokąd ma ochotę lecieć. Plus ze na 20% daleko nie odleciał minus ze po minucie zacznie sam spadać bez żadnej kontroli
twistedme

Post autor: twistedme »

W nowym firmware w assistance masz ptaszka w zakładce Advanced -> Battery -> Low Battery Level -> Go-Home. Tam z boku, po lewej masz wszystko opisane. Jak wyłączysz to przy 20% będzie tylko migał.
vuki
Posty: 58
Rejestracja: wtorek 19 sie 2014, 22:12
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: vuki »

najadłem się strachu przed chwilą, jak aku wyładowałem i zaczął pulsować na czerwono nastąpiła utrata kontroli
pstrykałem co się dało i jakoś udało się gościa sprowadzić na ziemie (Phantom 2)
czy ktoś może łopatologicznie wyjaśnić "pstryczki" na nadajniku?
kiedy mamy pełny manual? czy FaillSafe się programuje bo takiego pstryczka nie mam

przepraszam za laickie pytania ale po to chyba jest to forum a instrukcja obsługi mi tego nie wyjaśnia
luk328
Posty: 152
Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 14:26
Lokalizacja: Warszawa / Grochów

Post autor: luk328 »

Podepnij P2 pod assistant pstrykaj wszystko co się da i obserwuj co się dzieje. Sam do tego dojdziesz który przełącznik za co odpowiada.
vuki
Posty: 58
Rejestracja: wtorek 19 sie 2014, 22:12
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: vuki »

skąd będę widział jaki pstryczek do czego służy przy podłączeniu?
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 276
Rejestracja: piątek 29 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Boogie »

A w instrukcję nie zostałeś wyposażony?
Latasz sprzętem który może w skrajnych sytuacjach ZABIĆ, a nie kontrolujesz go w żaden sposób. MYŚL zanim coś zrobisz!
Pozdrawiam,
Krzysiek
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4659
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Boogie pisze:A w instrukcję nie zostałeś wyposażony?
Latasz sprzętem który może w skrajnych sytuacjach ZABIĆ, a nie kontrolujesz go w żaden sposób. MYŚL zanim coś zrobisz!
Oj tam, myślenie jest przereklamowane i tego działu w większości nie dotyczy
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
vuki
Posty: 58
Rejestracja: wtorek 19 sie 2014, 22:12
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: vuki »

widzę, że to forum to tylko dla wszechwiedzących - zapytać o nic nie wolno
no może wolno ale zamiast odpowiedzi to teksty umoralniające się dostaję
po co zabieracie głos jak nie macie nic do powiedzenia, obserwuję że to nie tylko w tym wątku występuję
mam instrukcję ale wiele z niej nie wynika, pytam więc "doświadczonych"
Awatar użytkownika
bojan62
Posty: 87
Rejestracja: niedziela 16 wrz 2012, 00:31
Lokalizacja: Poland/Nidzica

Post autor: bojan62 »

vuki pisze:najadłem się strachu przed chwilą, jak aku wyładowałem i zaczął pulsować na czerwono nastąpiła utrata kontroli
pstrykałem co się dało i jakoś udało się gościa sprowadzić na ziemie (Phantom 2)
czy ktoś może łopatologicznie wyjaśnić "pstryczki" na nadajniku?
kiedy mamy pełny manual? czy FaillSafe się programuje bo takiego pstryczka nie mam

przepraszam za laickie pytania ale po to chyba jest to forum a instrukcja obsługi mi tego nie wyjaśnia
Dobra spokojnie :-)
- ile % miałeś pojemności pakietu jeżeli to widzisz
- co tzn. pstrykałem ?
- cytuję "kiedy mamy pełny manual? czy FaillSafe się programuje bo takiego pstryczka nie mam" to jest bełkot - spokojnie wyjaśni.
- masz racje po to jest forum żeby ci udzielić informacji ale nie bełkotu.
Podołasz - jak nie to podaj nr tel. na prv. to ci wyjaśnię. :idea:
Pionier 1400,Raptor 1600 FPV, Fox800, OSD Z&P+AP, Graupner MX 12 Hott-GR12, GoPro Hero3 White, Sky Surfer 2000, DJI Inspire 1, DJI Osmo, DJI Phantom 4
https://www.youtube.com/user/bojaneka62/featured
vuki
Posty: 58
Rejestracja: wtorek 19 sie 2014, 22:12
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: vuki »

już miałem lądować, był blisko, kilka metrów ode mnie, dopiero co zaczął mrugać na czerwono diodami
sądzę więc, że miałem około 30% baterii
pstrykałem S1 i S2, raz jednym, raz drugim w dół no i w górę

dziwne, że jak straciłem kontrolę to wzniósł się samoczynnie kilka metrów wyżej
już myślałem, że odlatuje na dobre do domu :-(
Awatar użytkownika
3man
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 08:57
Lokalizacja: Konopnica

Post autor: 3man »

Jeśli znasz angielski to tu jest assistant wytłumaczony
https://www.youtube.com/watch?v=q3ZRZL3vG8g
To nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie.
ODPOWIEDZ