wybór pierwszego samolotu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Zgadzam się z Pinio - bez opanowania lotu samolotem nie porywaj się na FPV.
Gdybym zaczynał teraz, zaczynałbym od Bety lub klonów wymienianych w tym wątku.
Jak potrenujesz ostro na symulatorze, może uda się bez kreta, ale to dość trudne Jeśli model przeżyje naukę, będziesz miał fajną platformę do rozbudowy FPV, którą w dodatku można łatwo transportować.
I jeszcze jedno: póki się nie nauczysz tym latać, nie wsadzaj doń drogiej kamery.
Gdybym zaczynał teraz, zaczynałbym od Bety lub klonów wymienianych w tym wątku.
Jak potrenujesz ostro na symulatorze, może uda się bez kreta, ale to dość trudne Jeśli model przeżyje naukę, będziesz miał fajną platformę do rozbudowy FPV, którą w dodatku można łatwo transportować.
I jeszcze jedno: póki się nie nauczysz tym latać, nie wsadzaj doń drogiej kamery.
Witam wszystkich! Chciałbym się podpiąć do tematu, jako że właśnie stoję przed tym samym problemem :). Już od kilku lat się zbieram do rozpoczęcia przygody z FPV i czas w końcu coś zmaterializować...
Od początku chciałem zacząć od Easy Stara i widzę, że jest w tym wątku obecny jako jeden z polecanych, więc wybór chyba dobry :). W trakcie szukania go w sklepach zauważyłem jednak, że występuje w dwóch wersjach. Podstawowej Easy Star II za ok 260zł i Easy Star II RR, gdzie prawie wszystko jest w zestawie (silnik, regulator, serwa itd) za cenę ok 600 zł. Czy ktoś z forum mógłby poradzić czy warto kupować ten droższy zestaw czy lepiej podstawowy model i wszystkie pozostałe elementy osobno? (przykład tej rozszerzonej wersji: http://www.rc4max.com/multiplex_easy_st ... 24159.html).
Po przeczytaniu rad z tego wątku nie będę montował na nim od razu kamerki ale docelowo musi jakąś unieść :). Chciałbym też, żeby mógł latać z zasięgiem minimum 2 km przez ok 30 min.
Zainteresowała mnie też aparatura polecona w tym wątku (9XR z HobbyKing). Jak wygląda sprawa z cłem kiedy się tam kupuje? Do ceny podanej na stronie trzeba doliczyć 23% VAT?
Od początku chciałem zacząć od Easy Stara i widzę, że jest w tym wątku obecny jako jeden z polecanych, więc wybór chyba dobry :). W trakcie szukania go w sklepach zauważyłem jednak, że występuje w dwóch wersjach. Podstawowej Easy Star II za ok 260zł i Easy Star II RR, gdzie prawie wszystko jest w zestawie (silnik, regulator, serwa itd) za cenę ok 600 zł. Czy ktoś z forum mógłby poradzić czy warto kupować ten droższy zestaw czy lepiej podstawowy model i wszystkie pozostałe elementy osobno? (przykład tej rozszerzonej wersji: http://www.rc4max.com/multiplex_easy_st ... 24159.html).
Po przeczytaniu rad z tego wątku nie będę montował na nim od razu kamerki ale docelowo musi jakąś unieść :). Chciałbym też, żeby mógł latać z zasięgiem minimum 2 km przez ok 30 min.
Zainteresowała mnie też aparatura polecona w tym wątku (9XR z HobbyKing). Jak wygląda sprawa z cłem kiedy się tam kupuje? Do ceny podanej na stronie trzeba doliczyć 23% VAT?
Dzięki za radę . Jakiś czas temu znalazłem ten wątek: http://www.rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=55 ... c&start=15 gdzie Verid dokładnie opisał jak składał swój Easy Star, ale on miał sporo sprzętu swojego od innych modeli i musiał różne modyfikacje robić. Ja będę wszystko kupował od zera więc chyba mogę kupić takie komponenty, żeby pasowały praktycznie idealnie. Jest coś na co powinienem zwrócić uwagę, żeby było lepsze w stosunku do tego co jest w RTF, a jednak dalej było łatwe w montażu (z modelowaniem niestety nie mam doświadczenia)?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Zobacz ten wątek:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15152
Ew podjedź na Brodzką to zobaczysz na żywo, ze dwa Bixlery tam bywają.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15152
Ew podjedź na Brodzką to zobaczysz na żywo, ze dwa Bixlery tam bywają.
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
Poczytałem o Bixlerze w wątku, który podałeś i też trochę w necie. Opinie są dość podzielone . Ani Bixlera ani Easy Stara nie ma jednak w tej chwili w European Warehouse w HK więc muszę coś kupić w PL. Tutaj łatwiej chyba o ES, chociaż też w większości sklepów nie ma w magazynie.
Tak samo tej aparatury nie ma w HK aktualnie . Chyba jednak zostanę przy ES, tylko muszę ustalić co do niego wsadzić ;).
Co do ES to jest też wersja RTF już z aparaturą itd. za trochę ponad 800 zł. Ale to nie ma sensu, tak? Czyli jestem w stanie za 600 zł kupić cały osprzęt ale lepszy?
Brodzka jest chyba najdalszym punktem Wrocławia od miejsca gdzie mieszkam, ale może podjadę jak już coś złożę w końcu .
Tak samo tej aparatury nie ma w HK aktualnie . Chyba jednak zostanę przy ES, tylko muszę ustalić co do niego wsadzić ;).
Co do ES to jest też wersja RTF już z aparaturą itd. za trochę ponad 800 zł. Ale to nie ma sensu, tak? Czyli jestem w stanie za 600 zł kupić cały osprzęt ale lepszy?
Brodzka jest chyba najdalszym punktem Wrocławia od miejsca gdzie mieszkam, ale może podjadę jak już coś złożę w końcu .
pioonier 1400 jest również podobny do bixlera. raczej w sklepach jest dostępny bez problemu, nawet w wersji RTF z tego co pamiętam kosztuje kolo 600zl. Od siebie również polecę bixlera, model wdzięczny, po paru poważniejszych kretach cały czas ma chęć do latania, a i w powietrzu potrafi wybaczyć błędy.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Od jakiegoś czasu przeglądam opisy samolotów dla początkujących i:
1) Bixler 2 praktycznie nie osiągalny (przynajmniej w kraju)
2) Pioneer 1400 wersja ARF (ARTF) koszt okolo 315PLN
3) Easy Star wersja KIT kosztuje 250-300 PLN a trzeba jeszcze dodać silnik i regiel i serwa
co powiększy koszt zakupu o jakieś 150PLN
No i z punktu początkującego wyglada to tak:
Pioneer:
+ praktycznie gotowy,
+ łatwiej dostępne części zamienne
- dodawane do silniki, regle, serwa podobno nie są najwyższych lotów
ES II
+ podobno lepszy tak ogólnie (no może tylko kultowy )
- części w kraju trudno dostępne a jeśli już to dużo droższe niż do Pioneera
+ bardziej odporna konstrukcja
- trzeba samodzielnie dobrać silnik i śmigło (na ten temat to przeczytałem już tyle że na doktora by materiału starczyło ale i tak nic nie wiem)
Osiołkowi w żłobie dano ...
1) Bixler 2 praktycznie nie osiągalny (przynajmniej w kraju)
2) Pioneer 1400 wersja ARF (ARTF) koszt okolo 315PLN
3) Easy Star wersja KIT kosztuje 250-300 PLN a trzeba jeszcze dodać silnik i regiel i serwa
co powiększy koszt zakupu o jakieś 150PLN
No i z punktu początkującego wyglada to tak:
Pioneer:
+ praktycznie gotowy,
+ łatwiej dostępne części zamienne
- dodawane do silniki, regle, serwa podobno nie są najwyższych lotów
ES II
+ podobno lepszy tak ogólnie (no może tylko kultowy )
- części w kraju trudno dostępne a jeśli już to dużo droższe niż do Pioneera
+ bardziej odporna konstrukcja
- trzeba samodzielnie dobrać silnik i śmigło (na ten temat to przeczytałem już tyle że na doktora by materiału starczyło ale i tak nic nie wiem)
Osiołkowi w żłobie dano ...
Ja bym polecil ten samolocik: http://cyber-fly.pl/mobile/pl/p/Elektro ... ji-QR/1450
Solidnie zrobiony, nic nie trzeba wzmacniac a wytrzymalosc na krety w porownaniu do Pionner-o podobnych wieksza.
Solidnie zrobiony, nic nie trzeba wzmacniac a wytrzymalosc na krety w porownaniu do Pionner-o podobnych wieksza.
eJect dzięki za porównanie ES do Pioneera .
Znalazłem takiego Pioneera RTF: http://www.ef3m.pl/1342,pioneer-1400-2- ... -lotu.html . Ale pod koniec opisu jest wzmianka, że obecnie polecają Sky Surfera jako lepszą alternatywę i w tym sklepie znalazłem jego wersję KIT: http://www.ef3m.pl/2191,sky-surfer-kit.html .
180 zł to taniej o 100 zł od Easy Stara, czyli sporo. Pytanie czy to będzie równie dobre jak Easy Star II? Ktoś może miał styczność? Ten Pioneer RFT jest w ogóle warty uwagi czy wszystko trzeba będzie powymieniać później, żeby się nadawał do FPV?
Znalazłem takiego Pioneera RTF: http://www.ef3m.pl/1342,pioneer-1400-2- ... -lotu.html . Ale pod koniec opisu jest wzmianka, że obecnie polecają Sky Surfera jako lepszą alternatywę i w tym sklepie znalazłem jego wersję KIT: http://www.ef3m.pl/2191,sky-surfer-kit.html .
180 zł to taniej o 100 zł od Easy Stara, czyli sporo. Pytanie czy to będzie równie dobre jak Easy Star II? Ktoś może miał styczność? Ten Pioneer RFT jest w ogóle warty uwagi czy wszystko trzeba będzie powymieniać później, żeby się nadawał do FPV?
Jeśli chcesz zmierzać w stronę FPV to zdecydowanie odradzam wersje RTF. W opisie obu podanych wyżej modeli czytamy:Episodex pisze: Znalazłem takiego Pioneera RTF: http://www.ef3m.pl/1342,pioneer-1400-2- ... -lotu.html . Ale pod koniec opisu jest wzmianka, że obecnie polecają Sky Surfera jako lepszą alternatywę i w tym sklepie znalazłem jego wersję KIT: http://www.ef3m.pl/2191,sky-surfer-kit.html .
180 zł to taniej o 100 zł od Easy Stara, czyli sporo. Pytanie czy to będzie równie dobre jak Easy Star II? Ktoś może miał styczność? Ten Pioneer RFT jest w ogóle warty uwagi czy wszystko trzeba będzie powymieniać później, żeby się nadawał do FPV?
"4-kanałowy nadajnik 2,4 GHz w MODE 2 (gaz z lewej strony) wraz z 6-kanałowym odbiornikiem 2,4 GHz"
Wyjaśnię w czym tkwi tu pułapka:
Aparatura 4-kanałowa wystarcy do pilotowania tego samolotu ale działa to na zasadzie bezpośredniego przekazywania sygnału z odbiornika na serwa. Do FPV pewnie z czasem będziesz chciał wstawić nieco ambitniejszą elektronikę i wtedy nadajnik okaże się nieużyteczny.
Lepiej kupić już od początku nadajnik typu Turnigy 9X czy 9XR lub jakiś klon. Na początku też będziesz miał link na częstotliwości 2.4GHz i będziesz mógł stawiać pierwsze kroki. Jeśli dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz czegoś lepszego to dokupisz np. eLeReS-a lub inny moduł a aparatura zostanie. Wydatek na początek jest trochę większy ale rozbudowa będzie znacznie tansza od kupowania kolejnej aparatury.
Ja też mam dylemat bo gdybym wiedział, że nie rozwalę pierwszego modelu to zainwestował bym w ES II.
W tej chwili bardziej skłaniam się jednak w strone Pioneera (lub klonu) ale w wersji ARF. Będę mógł tam zapakować odbiornik właśnie od TG 9x i pakiet taki jaki sam wybiorę a nie to co się trafi w zestawie.
Kombinuję że jak samolot przeżyje szkolenie to dostanie lepszy osprzęt a to co będzie w nim zastane można spożytkować do czegoś innego (np. zbudować skrzydło).
To tyle mojego mądrzenia może ktoś ma na sprawę inny pogląd.
Doczytałem jeszcze różne porównania między klonami ES i zostaję przy ES II KIT. Teraz szukam aparatury 9XR ale praktycznie nigdzie nie ma . Jedną ofertę znalazłem na Allegro ok. 100 zł drożej niż na HK. A czekać na to, żeby się pojawiła na HK w połowie lata to słabo, skoro jeszcze trzeba na symulatorze poćwiczyć .